Jag ska sätta in nytt kök och lägga nytt golv. Vad jag förstår så rekommenderas det att lägg golv under skåpen. I dagsläget ligger två plastmattor ovanpå ett betonggolv. Jag hade tänkt lägga det nya golvet på mattorna, dels för att det är enklare, dels för att få golvet i samma nivå som hallen (där jag lagt det nya golvet på de båda mattorna).

Frågan är då följande. I nuläget finns inte något golv alls under skåpen, utan de står direkt på betongen. De två plastmattorna bygger ca 1 cm ihop. Jag antar att jag måste lägga något på betongen där plastmattorna saknas för att få golvet jämt. Vad? Kan jag försöka få tag en en bit billig plastmatta och skära i lagom bitar eller finns det något annat lämpligt?

Tacksam för hjälp!

När jag bytte golv i mitt kök, så såg det ut som ditt.
Två lager matta och ingen matta under skåpen.
Pratade då med golvläggaren han talade om för mej att det enda rätta var att riva ur de gamla mattorna,

jag hade samma ide som du lägga "skräp" matta där skåpen stått, eller flytspackla upp partierna som inte hade matta.

Golvläggaren sa riv ut allt, det kommer inte att bli riktigt bra annars.
+ att tre lager matta är för mycket.
Jag rev ut alla gamla mattor och slipade betonggolvet själv, mattläggaren spacklade och la in mattan och det blev kanonbra.

Vad ska du ha för golv?

Golv är inte bestämt ännu, men det lutar åt laminat (klick).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.