Kolla gamla trådar i frågan.

Ventilen i skafferiet är en tillluftventil för att hålla skafferiet svalt. Om du sätter igen den se till att det tillräckligt med tilluft på andra sätt, alltså vid fönster eller separata tilluftsventiler.

/Abbe

Du måste höra med din bostadsrättsförening vilka regler som gäller. När jag bodde i en brf fick jag inte ansluta fläkten på en kanal som gick ut på fasaden utan den skulle anslutas på en kanal som gick upp på taket under förutsättning att kanalen var tät.

S.packel skrev:
hej,håller på och ska riva köket i min bostadsrätt,en 3:a på 66kvm. Har kollat lite vid köksfläkten och funderat lite hur man ska göra då man ska ansluta den nya sen. Har kollat i lägenheten och hittar skrämmande lite ventiler över huvud taget, en på wc och en som går rakt ut i väggen från skafferiet i köket, Och sen imkanalen antar jag att den kallas som köksfläkten är ansluten till i nuläget.Hur får man göra? bara att ansluta den nya fläkten som den gamla men antar att den nya inte kommer att ha det lilla röret som till höger på bif. bild?  Och kan man sätta igen ventilen till skafferiet bara så där när det kommer ett nytt högskåp där? eller sätter man ventilationen ur spel på något sätt,kommer den nya fläkten att fungera som en ventilation också när den inte igång?

mycket frågor här som ja skulle vilja ha funderingar på :-/

[länk]

En imkanal skall vara bandklassad EI15, eller placeras 3-4 cm (har jag för mig) från brännbart material. Så du ska ansluta den nya fläkten till bef. anslutning. Hör med fläktleverantören så att luftflödet på den nya fläkten inte är mycket högre än den fläkt du har nu.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.