Tänkte bara kolla om det är jag som är blind eller har missat nån tanke, men asså, har köksblandare med typ G15-utgång på sidan om eller baktill själva blandaren verkligen blivit så .. ovanliga?

Jag tänkte köpa en bänkdiskmaskin och nuvarande blandare har ingen sån krok. Installerade nyligen bänkdiskmaskin åt min mor och hennes har sådan, blev jättebra.

Gick in på Blocket och tänkte försöka fynda nåt slitet begagnat (skiter i om det är nån klenod från 80-/90-tal likt morsans; funktion är det viktiga) för en eller två hundralappar. Men ack, jag bläddrar igenom alla köksblandare på Blocket och INGA tycks ha diskmaskinsutgång OVAN diskbänk. "Det nya" tycks ju vara en slang går neråt, med kulventil på blandaren.

Jag får inte (för hyresvärden) borra hål i diskbänken för att dra upp sådan slang, så den visan går inte. Jag har även kollat på sådana adapters som man skruvar fast där strålsamlaren sitter, och får en kulventil med sidoutkast där, men det ser ju förfärligt ut, så den idén faller också.

Varför i hela fridens namn är begagnat -marknaden med den "typ" av blandare jag söker så klen? Eller har jag bara otur när jag kollar Blocket nu-nu? Ingen i Stockholmsområdet som har nån till övers att sälja? 🤣

Jag vet att FM MATTSSON 9000E är såsom jag vill, men den hittar jag inte för några hundra beggat och den kostar närmare 2400 hos Bauhaus, helt sjuuukt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.