14 831 läst ·
55 svar
15k läst
55 svar
Kök, hall, vardagsrum i enplan + källare
Resultat efter 1 gång. Återkommer efter andra strykningen!Robhe skrev:
Då ska vi se, först och främst måste jag be om ursäkt för min inaktivitet här! Vart mycket senaste veckorna!
Allting är i "nästan färdigt" - skede nu, golvlister som inte är fastsatta, nivålist kring klinkers i hall, fog runt klinkers vid eldstad etcetc.
Så här blev garderoben i entrén, tanken är att de ska byggas in och målas i någon ljusgul färg samt bygga in små hyllor i hålet till vänster i bild.
Så här blev köket, mörk bild
Takanslutning och en täcksida saknas.Undrar om de någonsin kommer upp haha
Så här blev stenen i hallen och det 49cm långa trappräcket! Nivålist saknas som sagt, och golvärmen kan startas om 7 DAGAR!!
Målade trappan en omgång och satte på halkskydd, det gjorde faktiskt väldigt mycket! Ska sätta upp foder runt fönstret där nere också (nån gång).
Här kommer några bonusbilder på sovrummet som jag startade med i förrgår också, tanken är att återanvända alla garderober (snygga till dörrarna lite). Sen blir det nya uttag, ska ge mig på att dra nätverk i hela huset (börjar här), måla tak, riva tretex och gipsa och smälla upp en lite bredare golvlist tror jag. Kan bli extremt romantiskt!
Allting är i "nästan färdigt" - skede nu, golvlister som inte är fastsatta, nivålist kring klinkers i hall, fog runt klinkers vid eldstad etcetc.
Så här blev garderoben i entrén, tanken är att de ska byggas in och målas i någon ljusgul färg samt bygga in små hyllor i hålet till vänster i bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här blev köket, mörk bild
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här blev stenen i hallen och det 49cm långa trappräcket! Nivålist saknas som sagt, och golvärmen kan startas om 7 DAGAR!!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Målade trappan en omgång och satte på halkskydd, det gjorde faktiskt väldigt mycket! Ska sätta upp foder runt fönstret där nere också (nån gång).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här kommer några bonusbilder på sovrummet som jag startade med i förrgår också, tanken är att återanvända alla garderober (snygga till dörrarna lite). Sen blir det nya uttag, ska ge mig på att dra nätverk i hela huset (börjar här), måla tak, riva tretex och gipsa och smälla upp en lite bredare golvlist tror jag. Kan bli extremt romantiskt!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Juste, vill bara skriva att det inte är några som helst problem att montera en integrerad diskmaskin i IKEA metod skåp!
Jag köpte en Siemens integrerad, XXL-modell så att sockeln skulle få plats. Hur som haver, Siemens skickade med det som behövdes för att sätta dit luckan (AXSTAD i mitt fall).
Man behöver inte köpa massa skenor typ VÅGLIG och allt va de heter.
Ville bara skriva av mig det ifall någon skulle få upp den här tråden.
Jag försökte själva hitta information när jag skulle hänga dit luckan.
Jag köpte en Siemens integrerad, XXL-modell så att sockeln skulle få plats. Hur som haver, Siemens skickade med det som behövdes för att sätta dit luckan (AXSTAD i mitt fall).
Man behöver inte köpa massa skenor typ VÅGLIG och allt va de heter.
Ville bara skriva av mig det ifall någon skulle få upp den här tråden.
Jag försökte själva hitta information när jag skulle hänga dit luckan.
Tack! 🙏 Blev arbetslös, på gott och ont. Så fick 3 månader betald renoveringstid 😃!D danchr skrev:
Rivit färdigt sovrum, byggt upp garderoberna så en 120mm golvlist får plats under, dragit all slang till el/nätverk. Gipsa imorgon 👍
Edit: juste, de vita garderoberna i bild var vända mot rummet på andra sidan förut. De stod längst till höger i bild då (bakvända).
Status:
Sovrummet är nu 90% färdigt.
Har målat tak två gånger. Väggar två gånger. Installerat uttag ovanför fönster och i tak, jordat överallt. Förberett för nätverksuttag bredvid eventuell TV i framtiden.
Återstår:
Laga lite hål i väggen o måla.
Spika fast golvlist och klyva foder.
Fixa i ordning alla garderobsdörrar på något vis.
Blir lite dumt med fodret till vänster om dörren, vi får nog skippa dörr och bygga någon annan smart förvaring. Någon som har nån bra ide?
Bonusbild på nivålisten runt klinkersen i hallen. Haha sjukt att det kan vara mer tillfredsställande att göra färdigt något så litet än att göra ett helt rum 90% färdigt. Hahaha svinnöjd!
För de som undrar färgen är en supermatt färg från Jotun, Organic Green.
Sovrummet är nu 90% färdigt.
Har målat tak två gånger. Väggar två gånger. Installerat uttag ovanför fönster och i tak, jordat överallt. Förberett för nätverksuttag bredvid eventuell TV i framtiden.
Återstår:
Laga lite hål i väggen o måla.
Spika fast golvlist och klyva foder.
Fixa i ordning alla garderobsdörrar på något vis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blir lite dumt med fodret till vänster om dörren, vi får nog skippa dörr och bygga någon annan smart förvaring. Någon som har nån bra ide?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bonusbild på nivålisten runt klinkersen i hallen. Haha sjukt att det kan vara mer tillfredsställande att göra färdigt något så litet än att göra ett helt rum 90% färdigt. Hahaha svinnöjd!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
För de som undrar färgen är en supermatt färg från Jotun, Organic Green.
Trädgårdsarbetet kan börja! Beställde ett 13m2 stort växthus för någon månad sedan. Här är lite progressen:
Tanken är att ta ner björken, spara en 2m stubbe att fästa diverse saker i. Oklart vad än, något tak? Amplar?
Bort med sandlådan och växthus där pinnarna står.
Sagt o gjort, ner med björken o börja gräva.
Tanken är att ha något slags upphöjt odlingssystem till höger om växthuset.
Hitom björken, längst staketet blir en hallonhäck tänker jag.
Lagt klart ramen med marksten och gjutit fast aluminiumsockeln på 6 punkter (med proffsverktyg 😉)
Här är vi idag. Ska börja bygga ihop växthuset nu!
Plantorna vill ut!
Tanken är att ta ner björken, spara en 2m stubbe att fästa diverse saker i. Oklart vad än, något tak? Amplar?
Bort med sandlådan och växthus där pinnarna står.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sagt o gjort, ner med björken o börja gräva.
Tanken är att ha något slags upphöjt odlingssystem till höger om växthuset.
Hitom björken, längst staketet blir en hallonhäck tänker jag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lagt klart ramen med marksten och gjutit fast aluminiumsockeln på 6 punkter (med proffsverktyg 😉)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här är vi idag. Ska börja bygga ihop växthuset nu!
Plantorna vill ut!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ytterligare en dag av tidsoptimism passerad.
För att spara tid tänker jag att 3 markstenar a 35cm i mitten räcker, på sidorna blir det antingen odlingslådor direkt i jorden eller täckbark/grus och krukor 🙏
Kanske hinner klart innan påsk...
Nu har jag tak åtminstone!
Växthuset är köpt på outl1 om någon undrar, än så länge känns det okej för priset 👍
För att spara tid tänker jag att 3 markstenar a 35cm i mitten räcker, på sidorna blir det antingen odlingslådor direkt i jorden eller täckbark/grus och krukor 🙏
Kanske hinner klart innan påsk...
Nu har jag tak åtminstone!
Växthuset är köpt på outl1 om någon undrar, än så länge känns det okej för priset 👍
Uppdatering växthus/trädgård:
Växthuset är färdigt, planterat lite buskar, byggt odlingslådor osv.
Ser ju extremt tråkigt ut när inget växer någonstans!
Uppdaterar med en bättre och frodigare bild i sommar sen också!
(en inzoomad från köksfönstret)
Har påbörjat garderobsdörrar också, som ska piffas till lite med en dekorlist och målas mörkgröna och nytt handtag.
Växthuset är färdigt, planterat lite buskar, byggt odlingslådor osv.
Ser ju extremt tråkigt ut när inget växer någonstans!
Uppdaterar med en bättre och frodigare bild i sommar sen också!
(en inzoomad från köksfönstret)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har påbörjat garderobsdörrar också, som ska piffas till lite med en dekorlist och målas mörkgröna och nytt handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden





