Statusuppdatering 1/10:
Elektriker har vart på plats o godkänt fågelnästet till rördragning i taket samt väggar!

Milstolpe! Då kan man börja gipsa, vilket har påbörjats i tak:
Rum under renovering med takgips på plats, träväggar, arbetsbänk med byggmaterial och lampor, stege och verktyg spridda på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rum med nylagd gips i taket, träväggar, stege och hantverksutrustning. Fisheye-effekt från kamerans zoom.
Skapa konto

Bild tagen med 0.6x zoom, därför det är lite fisheye-effekt.

Allt takgips snart uppsatt! Hoppas på att köra färdigt allt gips i veckan så man kan börja med det roliga spacklandet och slipandet! 😍

• Gilla
4774
  • Laddar…
Liten uppdatering. All gips är uppe, spacklat över allt en gång. Slipat en gång nu.

Tur farsan är pensionerad snickare och äger alla verktyg man kan tänka sig behöva. Giraffen gick varm idag!
Vardagsrum under renovering med uppsatta och spacklade gipsskivor, fönster och verktyg synliga.
Skapa konto

Renoveringsprojekt med gipsade väggar och tak, bygglampor och verktyg. Stora fönster visar utsikt mot trädgård och tegelvägg.
Skapa konto
Rum med nygipsade väggar, byggarbetsplats med verktyg, stege och hink. Fönster i bakgrunden, förberett för spackling.
Skapa konto

Skafferiet byggt:
Renoveringsprojekt med spacklade gipsskivor, träplankgolv och fönster. Verktyg och byggmaterial syns i rummet.
Skapa konto

Va o köpte ett gäng hörn för att förstärka gipshörnen, har en 1 åring som kommer att sladda runt i en gå stol om hon inte redan kan gå (hoppas).
Osäker hur långt ut jag skulle spackla för att blinda ut skarven, tror ni detta räcker:
Spacklad gipsskiva med grönt hål för eluttag och en tillhörande vit slang i ett utrymme under renovering.
Skapa konto
???

1/4 del av alla pappremsor i taket hade släppt/bubblat sig. Rev ner o började om, med fibertejp den här gången. Hoppas att det inte spricker... Orkar inte med detta konstanta spacklande o slipande mer 😅

5st!! 10l hinkar spackel, varav 4.5 på marken i form av slipdamm typ!

Snart klar! Måla i helgen! Hoppas jag iallafall!

Satt upp fläkten! Milstolpe!

• Byggdammigt rum med verktyg och sladdar på golvet. Taket har hål för belysning med blå plastskydd. Väggen saknar färg. Steg i renovering.
    Skapa konto
  • Vind med isolering och en nyinstallerad fläkt, omgivet av sågspån och takbjälkar.
    Skapa konto
  • Rum under renovering med hål i taket, verktyg och utrustning utspridda på golvet, och arbetsbänk framför fönster med utsikt mot trädgård.
    Skapa konto
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Jag skulle ju ha målat i helgen! 😪

Men muraren var här i fredags och satte stopp för den planen! Kaminen måste ha tilluft, dra den under ifrån tyckte han.

Sagt o gjort, bilat igenom hela murstocken så vi kan installera ett 100 rör + 90 graders böj upp och ett spjälvred.

De installeras imorn, all slitgöra är gjord 😮‍💨!

Där ska tilluften in:
Renovering av golv med uppbruten golvyta, brädor, borrmaskin och ett nytt ventilationsrör installerat för kaminens tilluft.
Skapa konto

Passade även på att bila upp så bottenkona och kassettanslutning kan göras.
Hål i murstock för installation av tilluftsrör till kamin. Verktyg och byggmaterial på golvet. Renovationsmiljö med gipsväggar och murbruk.
Skapa konto

Nu kan vi måla!!

• Öppen spis med delvis bilad botten för tilluftsinstallation, en borr och verktyg synliga, förbereder sig för tilluftsrör och målning.
    Skapa konto
  • Gilla
djanlov och 1 till
  • Laddar…
Uppdatering:
Installerat tilluftsspjäll till kassett som ska dit nästa vecka. Öppning av en eldstad som visar en nyligen installerad tilluftsspjäll, med synliga tegelväggar och spår av mörk sot på insidan.
Skapa konto

Målat taket, rivit ner typ 4 pappremsor som spruckit lite och spacklat om. Nu är jag hyfsat nöjd med taket.
Ett rum under renovering med målat tak, verktyg, dammsugare och kablar på golvet. En lampa står vid fönstret.
Skapa konto
Renoverat rum med nymålat tak, installation av tilluftsspjäll påbörjad. Takbelysning saknas, synliga golvbrädor och verktyg på golvet.
Skapa konto
Renoverat rum med målat tak, väggar med hål för ventilation och en öppen spis. Verktyg och utrustning utspridda på golvet.
Skapa konto

• Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
Debut i gjutning. Lagom stort projekt 😅
Som tur är syns det inte + att fötterna på kaminen går att justera 😬

Skål 🍻 Nybetongad plattform i en öppen spis, omgiven av tegel och vitputsad mur, med ett rör infällt i betongen.
Skapa konto

Målar list o foder under tiden! Vitmålad list och foder på hyllor i ett hobbyrum med målarburk och verktyg.
Skapa konto

Påbörjat väggmålning också!! 😱

• Gilla
djanlov
  • Laddar…
Foder börja komma på plats 🤝 min käre far hjälper till!

Målat alla väggar två gånger!!

Elementen är målade i väggfärg (snickeri), ska snart upp! Gött att slippa byggfläkt på 2kW 😅

Isolerat fläkten uppe på vinden. Ja o min 70 åriga far låg i fosterställning där uppe och försökte få ihop något vettigt (70cm i takhöjd typ). Rum under renovering med nymålade väggar, verktyg på golvet och takbelysning. Färdigställande av foder, med element som ska installeras.
Skapa konto
Renoveringsprojekt med nymålade väggar och synligt foder. Byggmaterial och element ligger på golvet, med ett ofärdigt hörn synligt.
Skapa konto

• Gilla
djanlov
  • Laddar…
Dåligt med uppdateringar!

Status:
Målat alla radiatorer i väggfärg.
Målat golvlist 1 gång grund, 1 gång snickeri.
Fått ordning på fläkt och isolerar imkanal.
Fått ordning på tilluft till kassetten som nu är installerad i murstocken.
Lagt parkettgolv.
Satt i spotlights (saknas 2).

Inte tagit bild på golvet än, gör det imorgon!

Bild på insatsrör och kassetten, blir dekorsten på murstocken.

Även kupan på taket till köksfläkt ditsatt.
Rostig murstock med insatsrör och kupa för köksfläkt. Tegeltak ovanför villaområde syns i bakgrunden.
Skapa konto
Insatsrör och kamin installerad i en murstock av tegel och puts. En vattenpass ses ovanpå kassetten under byggprojektet.
Skapa konto
Svart fläktkåpa installerad på tak med mossa och lav på tegelpannor, del av renoveringsprojekt.
Skapa konto

Lägger under golvet under alla karmar också. Gud ska vara med de individer som lägger golv mot tröskel och smäller ditt en kvartslist😅🙏
Renovering pågår i hall med nymonterade dörrkarmar, parkettgolv och byggmaterial samt verktyg utspridda på golvet.
Skapa konto

Juste, alla foder runt fönster är ju dittsatta och målade (+ lite latex för att dölja alla misstag 😉) en gång på plats också!

• Gilla
djanlov
  • Laddar…
Det är skönt när man kan foga! Inget jag skäms för i mitt hemma-fixande =)

Jobbigare när man kör trälister som ska vara träfärgade - har gjort en del taklister där jag har betsad furu (kvistfri) och det är inte lika förlåtande mot misstagen...

H henche skrev:
Det är skönt när man kan foga! Inget jag skäms för i mitt hemma-fixande =)

Jobbigare när man kör trälister som ska vara träfärgade - har gjort en del taklister där jag har betsad furu (kvistfri) och det är inte lika förlåtande mot misstagen...
Verkligen! Inte jag heller! Tvärtom, jag tycker att det är att lägga lite tid och energi för att få en bra finish 🤝

Haha ja det kan jag tänka mig! 😱

Uppdatering! Haha fy tusan va de tar tid! 😅

Nu är det på gång!
Kök/vardagsrum Nytt kök med köksö, ljusa trägolv och vitmålade väggar under renovering, möbler inslagna i plast, dammsugare på golvet.
Skapa konto
Modernt kök och vardagsrum under renovering med trägolv, blåa skåp, köksö och tänd spis.
Skapa konto

"matsal" o skafferi
Renovering av kök och vardagsrum med synligt trä- och tegelarbete, samt en dammsugare på golvet.
Skapa konto

Öppet hål i väggen med blomtapet i ett rum under renovering, beige vägg och trägolv med saker på hylla.
Skapa konto

• Gilla
Karin Svensson5 och 1 till
  • Laddar…
Entregolv på G!
Golvvärme på plats och flytspacklat 🤝 Golvyta med nylagt golvvärme och flytspackel, synlig trådnät och membran i en entré, förberett för vidare renovering.
Skapa konto
Flytspacklat golv i hall med golvvärme, dörr och element synliga.
Skapa konto

• Ingång med oavslutad tröskel, synliga flytspacklade golv och verktyg för renovering. Golvvärmesystem nyligen installerat.
    Skapa konto
Målat skafferidörr.
Satt kakel 🤝🍻

• Målad skafferidörr liggande på arbetsbänk, omgiven av verktyg och material i arbetsmiljö.
    Skapa konto
  • Grön köksinredning med målad skafferidörr, nykaklad vägg ovan diskbänk och öppen diskmaskin fylld med disk.
    Skapa konto
  • Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
Robhe Robhe skrev:
Målat skafferidörr.
Satt kakel 🤝🍻
Vad målade du skafferidörren med för färg

G grovspacklarn skrev:
Vad målade du skafferidörren med för färg
Vanlig snickerifärg från Jotun o en pensel. Mycket färg så de flyter ut, men inte så mycket att det rinner.

Har inte kollat resultatet än dock, dörren ligger i far mins garage!

• Gilla
grovspacklarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.