14 829 läst ·
55 svar
15k läst
55 svar
Kök, hall, vardagsrum i enplan + källare
Statusuppdatering 1/10:
Elektriker har vart på plats o godkänt fågelnästet till rördragning i taket samt väggar!
Milstolpe! Då kan man börja gipsa, vilket har påbörjats i tak:
Bild tagen med 0.6x zoom, därför det är lite fisheye-effekt.
Allt takgips snart uppsatt! Hoppas på att köra färdigt allt gips i veckan så man kan börja med det roliga spacklandet och slipandet! 😍
Elektriker har vart på plats o godkänt fågelnästet till rördragning i taket samt väggar!
Milstolpe! Då kan man börja gipsa, vilket har påbörjats i tak:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild tagen med 0.6x zoom, därför det är lite fisheye-effekt.
Allt takgips snart uppsatt! Hoppas på att köra färdigt allt gips i veckan så man kan börja med det roliga spacklandet och slipandet! 😍
Liten uppdatering. All gips är uppe, spacklat över allt en gång. Slipat en gång nu.
Tur farsan är pensionerad snickare och äger alla verktyg man kan tänka sig behöva. Giraffen gick varm idag!
Skafferiet byggt:
Va o köpte ett gäng hörn för att förstärka gipshörnen, har en 1 åring som kommer att sladda runt i en gå stol om hon inte redan kan gå (hoppas).
Osäker hur långt ut jag skulle spackla för att blinda ut skarven, tror ni detta räcker:
???
Tur farsan är pensionerad snickare och äger alla verktyg man kan tänka sig behöva. Giraffen gick varm idag!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skafferiet byggt:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Va o köpte ett gäng hörn för att förstärka gipshörnen, har en 1 åring som kommer att sladda runt i en gå stol om hon inte redan kan gå (hoppas).
Osäker hur långt ut jag skulle spackla för att blinda ut skarven, tror ni detta räcker:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
1/4 del av alla pappremsor i taket hade släppt/bubblat sig. Rev ner o började om, med fibertejp den här gången. Hoppas att det inte spricker... Orkar inte med detta konstanta spacklande o slipande mer 😅
5st!! 10l hinkar spackel, varav 4.5 på marken i form av slipdamm typ!
Snart klar! Måla i helgen! Hoppas jag iallafall!
Satt upp fläkten! Milstolpe!
5st!! 10l hinkar spackel, varav 4.5 på marken i form av slipdamm typ!
Snart klar! Måla i helgen! Hoppas jag iallafall!
Satt upp fläkten! Milstolpe!
Jag skulle ju ha målat i helgen! 😪
Men muraren var här i fredags och satte stopp för den planen! Kaminen måste ha tilluft, dra den under ifrån tyckte han.
Sagt o gjort, bilat igenom hela murstocken så vi kan installera ett 100 rör + 90 graders böj upp och ett spjälvred.
De installeras imorn, all slitgöra är gjord 😮💨!
Där ska tilluften in:
Passade även på att bila upp så bottenkona och kassettanslutning kan göras.
Nu kan vi måla!!
Men muraren var här i fredags och satte stopp för den planen! Kaminen måste ha tilluft, dra den under ifrån tyckte han.
Sagt o gjort, bilat igenom hela murstocken så vi kan installera ett 100 rör + 90 graders böj upp och ett spjälvred.
De installeras imorn, all slitgöra är gjord 😮💨!
Där ska tilluften in:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Passade även på att bila upp så bottenkona och kassettanslutning kan göras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu kan vi måla!!
Uppdatering:
Installerat tilluftsspjäll till kassett som ska dit nästa vecka.
Målat taket, rivit ner typ 4 pappremsor som spruckit lite och spacklat om. Nu är jag hyfsat nöjd med taket.
Installerat tilluftsspjäll till kassett som ska dit nästa vecka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Målat taket, rivit ner typ 4 pappremsor som spruckit lite och spacklat om. Nu är jag hyfsat nöjd med taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Debut i gjutning. Lagom stort projekt 😅
Som tur är syns det inte + att fötterna på kaminen går att justera 😬
Skål 🍻
Målar list o foder under tiden!
Påbörjat väggmålning också!! 😱
Som tur är syns det inte + att fötterna på kaminen går att justera 😬
Skål 🍻
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Målar list o foder under tiden!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Påbörjat väggmålning också!! 😱
Foder börja komma på plats 🤝 min käre far hjälper till!
Målat alla väggar två gånger!!
Elementen är målade i väggfärg (snickeri), ska snart upp! Gött att slippa byggfläkt på 2kW 😅
Isolerat fläkten uppe på vinden. Ja o min 70 åriga far låg i fosterställning där uppe och försökte få ihop något vettigt (70cm i takhöjd typ).
Målat alla väggar två gånger!!
Elementen är målade i väggfärg (snickeri), ska snart upp! Gött att slippa byggfläkt på 2kW 😅
Isolerat fläkten uppe på vinden. Ja o min 70 åriga far låg i fosterställning där uppe och försökte få ihop något vettigt (70cm i takhöjd typ).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dåligt med uppdateringar!
Status:
Målat alla radiatorer i väggfärg.
Målat golvlist 1 gång grund, 1 gång snickeri.
Fått ordning på fläkt och isolerar imkanal.
Fått ordning på tilluft till kassetten som nu är installerad i murstocken.
Lagt parkettgolv.
Satt i spotlights (saknas 2).
Inte tagit bild på golvet än, gör det imorgon!
Bild på insatsrör och kassetten, blir dekorsten på murstocken.
Även kupan på taket till köksfläkt ditsatt.
Lägger under golvet under alla karmar också. Gud ska vara med de individer som lägger golv mot tröskel och smäller ditt en kvartslist😅🙏
Juste, alla foder runt fönster är ju dittsatta och målade (+ lite latex för att dölja alla misstag 😉) en gång på plats också!
Status:
Målat alla radiatorer i väggfärg.
Målat golvlist 1 gång grund, 1 gång snickeri.
Fått ordning på fläkt och isolerar imkanal.
Fått ordning på tilluft till kassetten som nu är installerad i murstocken.
Lagt parkettgolv.
Satt i spotlights (saknas 2).
Inte tagit bild på golvet än, gör det imorgon!
Bild på insatsrör och kassetten, blir dekorsten på murstocken.
Även kupan på taket till köksfläkt ditsatt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lägger under golvet under alla karmar också. Gud ska vara med de individer som lägger golv mot tröskel och smäller ditt en kvartslist😅🙏
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Juste, alla foder runt fönster är ju dittsatta och målade (+ lite latex för att dölja alla misstag 😉) en gång på plats också!
Det är skönt när man kan foga! Inget jag skäms för i mitt hemma-fixande =)
Jobbigare när man kör trälister som ska vara träfärgade - har gjort en del taklister där jag har betsad furu (kvistfri) och det är inte lika förlåtande mot misstagen...
Jobbigare när man kör trälister som ska vara träfärgade - har gjort en del taklister där jag har betsad furu (kvistfri) och det är inte lika förlåtande mot misstagen...
Verkligen! Inte jag heller! Tvärtom, jag tycker att det är att lägga lite tid och energi för att få en bra finish 🤝H henche skrev:
Haha ja det kan jag tänka mig! 😱
Uppdatering! Haha fy tusan va de tar tid! 😅
Nu är det på gång!
Kök/vardagsrum
"matsal" o skafferi
Nu är det på gång!
Kök/vardagsrum
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
"matsal" o skafferi
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder








