Hej tänkte höra om någon har köppt sej ett kök från tillverkaren Novaflex?

hur är det att montera, känns det rejält? är det något ni rekomenderar? Pris?(ja det är som att fråga "hur långt är ett snöre" men nån indikation :) )

tar gärna den infon ni har:)

tack på förhand
 
Hej!
Har både sålt och monterat kök från Novaflex i åratal (15 år), det är mycket bra kvalitet, gedigna stommar i melaminbelagd spånskiva som är ihopmonterade från fabrik.Ligger i samma
kvalitet som franska Arthur Bonnet som jag anser har de bäst byggda spånskivestommarna på marknaden.
Luckorna är tillverkade i MDF, fanerad MDF massivt trä i 3-skikt alternativt massivt trä( ramluckorna).

Kvaliten på lackeringen är riktigt, riktigt bra, med pristillägg får du valfri kulör i NCS-skalan. Är det så att du behöver något måttanpassat så är det inga problem varken på djup, bredd eller höjd då de var en måttanpassad lucktillverkare från början, allt detta mot tillägg förstås men genomförbart utan problem.
Prisnivån är ej lågpris (Ikea, Epoq m.fl.), de ligger i mellanskiktet, givetvis beroende på luckmodell.
Priskategori någonstans mellan 50-250 000kr, beroende på utformning.
Vi levererade deras kök från villa till slott, vilket även inkluderade kök till exklusiva vindsvåningar i Stockholm.
Framför allt så är de en leverantör som tar reklamationer på allvar och försöker åtgärda dessa med snabbast möjliga service.
Vi säljer idag flera olika fabrikat av kök ( 6 märken), så det kan anses att jag är jävig och ger Novaflex
gratisreklam, det får andra isåfall stå för, oavsett detta så säljer de en mycket bra svensktillverkad produkt.

Lycka till med ditt val av kök och hoppas att detta inlägg var till någon hjälp.
 
  • Gilla
Leif Hagström och 1 till
  • Laddar…
Tack för svaret, har inte sett det förens nu, så ber om ursäkt för sen respons:) , ja vi får se, luskar på fåse vad det blir i slutändan:)
 
Lyfter denna tråd.....

Finns det ingen konsument som har använt Novaflex kök en tid som har en åsikt om kvalité funktion mm i f.h.t till pris och finish?
 
Jag har köpt ett kök från Novaflex.

Katastrofal kvalitet på lackjobben.
Ikea är bättre, mycket bättre.

Måtten på några detaljer var dåliga med dålig passning till följd.

Fastsättningsclips för socklar är dåliga.

Luckorna och gavlar var dåligt rengjorda när de anlände.

Det levererades för mycket grejer.

Det saknades en del.

Jag kan verkligen inte rekommendera Novaflex.
 
Hej!
Jag läser ditt inlägg och dina klagomål på Novaflex. Jag har sålt och monterat kök i över 30 år och nu jobbar jag bl.a. med Novaflex. Jag känner inte igen det du klagar på så troligen är det en kombination av en riktigt dålig dag hos den som du köpt ditt kök av och frakter som smutsat ner dina grejer. Lackeringen går till på samma sätt som hos de flesta köksfabrikanter, så tyvärr har du haft otur på alla sätt men du ska vända dig till din leverantör för att få nya grejer. Om de inte hjälper dig så kontakta fabriken direkt.
Hälsningar
Kökssnickaren
 
  • Gilla
Stefflo
  • Laddar…
Det är möjligt att jag har haft otur.

Att frakterna smutsar ner inplastade varor jag jag svårt att tro.
Otur eller skitkvalitet?

Handtagen levererades med skruvar så korta att hantag ibland inte sitter fast, och då är de monterade av en påstått proffesionell hantverkare. Otur? Eller skitkvalitet?

Lacken är känslig, det blir snabbt repor, mycket snabbare än i vårt gamla kök från Myresjö.
Otur? Eller skitkvalitet?

Mycket av det som var uselt lackerat från början är nu åtgärdat.
Tur?

Och det som inte levererades från början har nu levererats.

Jag har varit i kontakt med Novaflex men de var till en början helt ovilliga till att hjälpa till att åtgärda felen, men även de insåg väl till slut att skitkvalitet inte ska säljas och levererade bättre kontrollerade och utförda detaljer.
Säljarna av köket har slutat höra av sig för länge sedan och vi har slutat höra av oss till dem.

Hantverkaren, som gjorde ett katastrofalt dåligt jobb, har vi kommit övererns med.
Han behöver inte längre komma in till oss och vi slipper betala honom.

Vill man ha rikigt mycket tråkigt jobb med att få ordning på sitt kök, vill man hålla på med reklamationer och trassel, ja, då väljer man med fördel Novaflex.

Jag kommer inte välja dem igen och tänker inte heller rekommendera dem till någon.
 
joysam skrev:
Det är möjligt att jag har haft otur.

Att frakterna smutsar ner inplastade varor jag jag svårt att tro.
Otur eller skitkvalitet?

Handtagen levererades med skruvar så korta att hantag ibland inte sitter fast, och då är de monterade av en påstått proffesionell hantverkare. Otur? Eller skitkvalitet?

Lacken är känslig, det blir snabbt repor, mycket snabbare än i vårt gamla kök från Myresjö.
Otur? Eller skitkvalitet?

Mycket av det som var uselt lackerat från början är nu åtgärdat.
Tur?

Och det som inte levererades från början har nu levererats.

Jag har varit i kontakt med Novaflex men de var till en början helt ovilliga till att hjälpa till att åtgärda felen, men även de insåg väl till slut att skitkvalitet inte ska säljas och levererade bättre kontrollerade och utförda detaljer.
Säljarna av köket har slutat höra av sig för länge sedan och vi har slutat höra av oss till dem.

Hantverkaren, som gjorde ett katastrofalt dåligt jobb, har vi kommit övererns med.
Han behöver inte längre komma in till oss och vi slipper betala honom.

Vill man ha rikigt mycket tråkigt jobb med att få ordning på sitt kök, vill man hålla på med reklamationer och trassel, ja, då väljer man med fördel Novaflex.

Jag kommer inte välja dem igen och tänker inte heller rekommendera dem till någon.
De gånger jag reklamerat något så har jag alltid fått nya varor utan diskussion. Har snickarn och butiken du köpt av gjort så dåligt jobb att de inte fått betalt av dig då är väl det största problemet just dom, men du väljer att hänga ut fabriken. Ja det kanske är en ljuv hämnd!
 
Det lär ju knappast vara försäljaren eller snickaren som gjort apelsinskalslackeringen?

Det är väl knappast snickaren som levererar prylar med felaktigt mått?

Kan det vara snickaren som levererade de för korta skruvarna?

Skulle försäljarna öppnat paketen, skitat ner grejerna och sedan återförslutit emballagen?

Det är möjligt men jag tror inte ens att du tror det...

Novaflex har dålig kvalitetskontroll innan leverans.

Handla av dem om du vill ha ett kök som fortfarande är ofärdigt ett år efter beställning...
 
O Oink skrev:
Hej!
Har både sålt och monterat kök från Novaflex i åratal (15 år), det är mycket bra kvalitet, gedigna stommar i melaminbelagd spånskiva som är ihopmonterade från fabrik.Ligger i samma
kvalitet som franska Arthur Bonnet som jag anser har de bäst byggda spånskivestommarna på marknaden.
Luckorna är tillverkade i MDF, fanerad MDF massivt trä i 3-skikt alternativt massivt trä( ramluckorna).

Kvaliten på lackeringen är riktigt, riktigt bra, med pristillägg får du valfri kulör i NCS-skalan. Är det så att du behöver något måttanpassat så är det inga problem varken på djup, bredd eller höjd då de var en måttanpassad lucktillverkare från början, allt detta mot tillägg förstås men genomförbart utan problem.
Prisnivån är ej lågpris (Ikea, Epoq m.fl.), de ligger i mellanskiktet, givetvis beroende på luckmodell.
Priskategori någonstans mellan 50-250 000kr, beroende på utformning.
Vi levererade deras kök från villa till slott, vilket även inkluderade kök till exklusiva vindsvåningar i Stockholm.
Framför allt så är de en leverantör som tar reklamationer på allvar och försöker åtgärda dessa med snabbast möjliga service.
Vi säljer idag flera olika fabrikat av kök ( 6 märken), så det kan anses att jag är jävig och ger Novaflex
gratisreklam, det får andra isåfall stå för, oavsett detta så säljer de en mycket bra svensktillverkad produkt.

Lycka till med ditt val av kök och hoppas att detta inlägg var till någon hjälp.
Håller med dig. Jag har själv drivit Warbo kök Falun i drygt tio år och Novaflex har aldrig gjort mig missnöjd. (Jag sålde bara kök från Novaflex) Mycket bra service och bra kvalité på köksinredningar och de var väldigt flexibla vad gäller måttanpassning. Man kunde få nästan i princip vad som helst. Så de som köper kök från Novaflex blir nog inte besvikna!
 
Leif Hagström Leif Hagström skrev:
Håller med dig. Jag har själv drivit Warbo kök Falun i drygt tio år och Novaflex har aldrig gjort mig missnöjd. (Jag sålde bara kök från Novaflex) Mycket bra service och bra kvalité på köksinredningar och de var väldigt flexibla vad gäller måttanpassning. Man kunde få nästan i princip vad som helst. Så de som köper kök från Novaflex blir nog inte besvikna!
Jag blev ju mer än besviken på Novaflex.

Novaflex tycker dock att det är helt ok med dålig kvalitet på lackjobb, så länge ingen brist syns med alla luckor stängda och man tittar rakt framifrån på 50 cm håll.

Jag fick ju till slut hygglig ordning på köket, men det krävdes många mail till Novaflex och Trarydskök (som kursade för ett par år sedan).

Jag skulle verkligen rekommendera att vara noga med koll på grejerna och att inte betala något alls innan köket är till belåtenhet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.