Funderar på att köpa en senko cu 30 är det någon som har koll om de är bra grejer?
Jag har också köpt en k147 men jag har inte kopplat in den, köpte den i mitten på oktober och jag skall bygga om köket samtidigt så de får bli ett sommar project. Ackumulatortanken är på 750 liter den är på plats laddomat och shunt styrningar är inkopplade. Har du kopplat in din spis?P Pottefix skrev:
Okej. Nej inte än, jag har torpargrund i huset. Jag har haft upp golvet i köket och skottat ut all spån och lagt in vanlig isolering.
Ska börja imorgon att förstärka golvet underifrån där pannan och tanken ska stå. Båda ska stå i köket, På varsin sida om murstocken.
har en 300L ackumulatortank., sen måste murstocken renoverad lite lätt då den vittrat sönder ganska mycket. Sen tänkte jag försöka göra ett eget vattenburet system 2 rörs, då det idag bara finns el-radiatorer, får se hur det går. Allt är enklare i teorin än att genomföra det i praktiken hehe, men man får kämpa på.
har du 2 rörsystem? Eller kanske golvvärme?
Vad har du för grund? Platta eller torpargrund.
Lägger upp lite bilder ifall du vill se
Tänker ställa pannan på höger sida av murstocken då den även har anslutningsstos på vänster sida. AckTanken ska stå till vänster av murstocken
Mvh
Ska börja imorgon att förstärka golvet underifrån där pannan och tanken ska stå. Båda ska stå i köket, På varsin sida om murstocken.
har en 300L ackumulatortank., sen måste murstocken renoverad lite lätt då den vittrat sönder ganska mycket. Sen tänkte jag försöka göra ett eget vattenburet system 2 rörs, då det idag bara finns el-radiatorer, får se hur det går. Allt är enklare i teorin än att genomföra det i praktiken hehe, men man får kämpa på.
Tänker ställa pannan på höger sida av murstocken då den även har anslutningsstos på vänster sida. AckTanken ska stå till vänster av murstocken
Mvh

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Alltid roligt att se bilder skotta ut gammal spån brukar damma ganska rejält. Jag hade också torpargrund men jag rev ut alla golv och bjälkslag grävde (för hand) ut all jord ner till berget. Huset står på berg så jag fick gräva mellan 40-80cm för att komma ner till berget. Sedan fick jag jämna ut med singel isolera med frigolit och gjuta platta med golvvärme mycke jobb men det blev bra tillslut.P Pottefix skrev:Okej. Nej inte än, jag har torpargrund i huset. Jag har haft upp golvet i köket och skottat ut all spån och lagt in vanlig isolering.
Mvh
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
P Pottefix skrev:Okej. Nej inte än, jag har torpargrund i huset. Jag har haft upp golvet i köket och skottat ut all spån och lagt in vanlig isolering.
Mvh
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Jag har två kakelugnar och två järnkaminer också idag är det dom jag värmer huset med.
Sedan har jag en solfångare kopplad till tanken men den e ju mest för varmvatten. Jag har en liten dröm om att ha en luftvatten pump kopplad mot acktanken som ett komplement i framtiden får se om det någonsin blir av.
Hur gick det med dagens snickrande?
Sedan har jag en solfångare kopplad till tanken men den e ju mest för varmvatten. Jag har en liten dröm om att ha en luftvatten pump kopplad mot acktanken som ett komplement i framtiden får se om det någonsin blir av.
Hur gick det med dagens snickrande?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Alternativ till vermiculitskivor i kamin?
Ved, Pellets, Flis -
Vilken ända tappventil till 12 Cu
Vatten & Avlopp -
Ingen värme till 2 element, vattenmantlad kökspanna. Vad är problemet?
Värme allmänt -
Självcirkulation från kökspanna till accumulatortank i källaren.
Ved, Pellets, Flis -
Ny kökspanna 2019 (erfarenheter av senko, braland, wamsler etc.)
Ved, Pellets, Flis