Jag har köpt 4 begagnade Assa hänglås med olika låsning som jag skulle vilja koda om så att alla har samma nyckel som min ytterdörr. Snål som man är vill jag gärna göra detta själv i stället för att lämna in dem till en låssmed.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det samma profil (nyckelämne) i ytterdörren och alla hänglåsen?
I så fall ska du redan nu kunna få in en nyckel i alla låsen, men inte kunna vrida runt.
Om det inte går så räcker det inte att byta stift, hela cylindern måste bytas.
När jag zoomar in på din bild ser det inte ens ut som det är samma profil på alla hänglåsen, och då tror jag du ska glömma idén om att ha samma nyckel till allt.
I så fall ska du redan nu kunna få in en nyckel i alla låsen, men inte kunna vrida runt.
När jag zoomar in på din bild ser det inte ens ut som det är samma profil på alla hänglåsen, och då tror jag du ska glömma idén om att ha samma nyckel till allt.
Ring och kolla hur mycket det kostar hos en låssmed...
jupp inte bara stift som behövs ordnab_hasse skrev:Är det samma profil (nyckelämne) i ytterdörren och alla hänglåsen?
Men snow cylindrarna går väl att beställa 4st med lika låsning, sen sitter väl cylindrarna med en skruv uppifrån i låsbygelns hål. Så är det i alla fall på anchorlås och fast där passar standard ovalcylindrar... 
Jo, fast då behöver man ha lite verktyg för att koda om själv, kanske går ändå, men känns som mer krångel än det är värt.
Smidigast att beställa 4st nya snowcylindrar med ett antal nycklar, då kan man dessutom få samma kodning som eventuellt husnyckel tex. 
Bra input, det visade sig att det är samma profil som min dörrnyckel på ett av hänglåsen och en annan profil på de tre övriga.b_hasse skrev:Är det samma profil (nyckelämne) i ytterdörren och alla hänglåsen?
Japp, det verkar som om man skruvar ut en skruv uppifrån för att ta bort cylindern. Hittade en film på youtube som visar hur man gör:xdigger skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=1Hfd42dYqGU
Klicka här för att svara