Har lagt ett Tarkett Salsa. Stabila 3-skikts 14 mm lamellgolv i 3-stavsdesign.med combilock.
Anledningen till knirret är att vi rev en vägg och det var en ganska stor nivåskillnad mellan de olika golvytorna och flytspacklingen blev inte 100% jämn över hela ytan, utan det blev små sjöar i spacklet.
Nu står köksskåpen över golvet och det känns tungt att behöva riva upp och spackla om.
MIN FRÅGA är finns det någon som vet något enklare sätt att fixa detta problem?
någon som har erfarnhet av att skruva fast ett flytande golv?

Alla förslag kommer att övervägas så länge jag inte behöver bryta upp det nya fina golvet.

Tacksam för svar
Nicke

Ps sökte efter fönsterglas till ytterdörr på nätet dock utan framgång, någon tillverkare ?

Ska det bli 100% så tyvärr får du bryta upp och spackla upp.
Anders

"..det blev små sjöar i spacklet"? Du menar gropar? Jag skulle riva upp, du kan säkert återanvända 80-90% av golvet om det inte är limmat? Du skulle kunna flyta runt fötterna på bänkskåpen och sen sätta dit en sockel.

Nyfiken, klafsade du runt i spacklet och drog med en bredspackel för att jämna till det när du flöt..eller hällde du bara ut flytspacklet? Vilket fabrikat var det på flytspacklet?

det var ardex från optimera, och det var inte jag som gjorde just flytspacklingen men jag såg att snikaren var och kladdade med en spackelspade, modell större för att få det jämnt.
tack för svaret.'
Nicke

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.