Hej!

Jag har precis köpt ett radhus där det finns två problem. En knarrande trappa och ett knarrande golv på ovanvåningen. Knarret i golvet är mest påtagligt vid dörrposterna. När vi tog bort laminatgolven så började det knarra mer. Tog bort en tröskel vid rummet där det knarrande mest och försökte skruva i regeln men ingen förbättring. Dock en liten förbättring när tröskeln försvann. Dörrposten är spikad men flera långa spik. Kan dessa ge upphov till gnissel vid golvet? Tacksam för tips.
Satte tillbaka trappnosen då blev det mindre knarrande i det översta trappsteget! Någon som har tips eller idéer?

• Vitmålad trätrappa med mörkgrå mattor på stegen i ett radhus, potentiellt knarrande.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trätrappa under reparation med synliga skruvar och obehandlade trappsteg.
    Skapa konto
A
I vår trapp skruvade jag fast sättstegen för att slippa glappet (rött) och sedan la jag latexfog i överkant (blått)
Trappa med fastskruvade sättsteg markerade med rött och överkant med blå latexfog.
Skapa konto

Golvet, är det trägolv kvar nu? Har du tagit bort golvlisterna och kollat så att det är lite mellanrum mellan golv och vägg?

Ja är bara trägolvet kvar som inte skaver tyvärr tänkte dra skruvar där du visade så jag kör på det du föreslog och håller tummarna

A
Hade likadana spikade träskivor
Träskivor med synliga spikar på en vägg eller i ett tak.
Skapa konto

Aha så du hade samma avstånd.. hur sjutton fick du upp den och ur spikarna?

A
Jag lät spikarna vara kvar. Drog skruv mellan skruvarna

• Gilla
Lena1978
  • Laddar…
Tack för tipset! Blev så mycket bättre

• Gilla
Alfons3301
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.