Har ett sommarhus där det är inlagt en parkett på 90-talet på bottenvåningen och övervåningen. Problemet är att hela övervåningen knarrar när man rör sig på golvet. Är ett mycket störande och högt ljud, sover jag på bottenvåningen vaknar jag av att det knarrar när folk rör sig på övervåningen, är ohållbart och blir bara värre.
Min fråga är, måste man bryta upp den gamla stavparketten och lägga nytt golv eller finns det några alternativ.
 
Det ligger säkert någon tunn skiva under och skaver mot parkett eller undergolv. Upp med parkett och inspektera och lägg tex golvgips och sen tillbaka med parkett.
 
P
Öppna och kika vad som finns under, ibland räcker det med att dra i lite extra skruv om det är spont
 
Vi hade samma "problem" i vårt förra hus, byggt 1969 som vi köpte 1998.
Så vi rev bort plastmattan på övervåningen och skruvade golvspånskivorna rätt tätt ner i golvreglarna.
Och lade sedan golvfoam och laminatgolv.
Det blev snyggt och knäpptyst (y)
 
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det ligger säkert någon tunn skiva under och skaver mot parkett eller undergolv. Upp med parkett och inspektera och lägg tex golvgips och sen tillbaka med parkett.
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det ligger säkert någon tunn skiva under och skaver mot parkett eller undergolv. Upp med parkett och inspektera och lägg tex golvgips
Tack för info och råd (y)
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Vi hade samma "problem" i vårt förra hus, byggt 1969 som vi köpte 1998.
Så vi rev bort plastmattan på övervåningen och skruvade golvspånskivorna rätt tätt ner i golvreglarna.

Tack för info, låter som det är det jag behöver göra också :)
Och lade sedan golvfoam och laminatgolv.
Det blev snyggt och knäpptyst (y)
 
(y):D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.