2 256 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Knarrande trägolv
Har ett sommarhus där det är inlagt en parkett på 90-talet på bottenvåningen och övervåningen. Problemet är att hela övervåningen knarrar när man rör sig på golvet. Är ett mycket störande och högt ljud, sover jag på bottenvåningen vaknar jag av att det knarrar när folk rör sig på övervåningen, är ohållbart och blir bara värre.
Min fråga är, måste man bryta upp den gamla stavparketten och lägga nytt golv eller finns det några alternativ.
Min fråga är, måste man bryta upp den gamla stavparketten och lägga nytt golv eller finns det några alternativ.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Vi hade samma "problem" i vårt förra hus, byggt 1969 som vi köpte 1998.
Så vi rev bort plastmattan på övervåningen och skruvade golvspånskivorna rätt tätt ner i golvreglarna.
Och lade sedan golvfoam och laminatgolv.
Det blev snyggt och knäpptyst
Så vi rev bort plastmattan på övervåningen och skruvade golvspånskivorna rätt tätt ner i golvreglarna.
Och lade sedan golvfoam och laminatgolv.
Det blev snyggt och knäpptyst
Jonatan79 skrev:
Tack för info och rådJonatan79 skrev:
KnockOnWood skrev:
Vi hade samma "problem" i vårt förra hus, byggt 1969 som vi köpte 1998.
Så vi rev bort plastmattan på övervåningen och skruvade golvspånskivorna rätt tätt ner i golvreglarna.
Tack för info, låter som det är det jag behöver göra också
Och lade sedan golvfoam och laminatgolv.
Det blev snyggt och knäpptyst![]()
Klicka här för att svara
