Finns det något att göra förutom att ta upp golvet och lägga om? Vad beror knakandet oftast på? Detta är ett golv i köket.

Sent from my U20i using Byggahus

Jag har samma problem i ett rum, fundera om det är för okänt underlag eller får dålig med rörelsemarginal för golvet att växa på så det blir lite spänningar.

Mycket irriterande när man installerad nytt kök :@ Är väl bara att inse Gör rätt från början!

Fast så mycket knackar det inte hemma hos mig, men man tänker på det när man försöker smyga ut ur barnrummet vid läggningsdags.

Är det i själva golvet det knakar eller
är det golvet som "nöter " mot ngt?

Bra fråga, har betong under men la ju underlagsfoam. Nära tröskeln låter det extra mycket, kanske kan vara ojämnt under golvet?

Du får trampa omkring lite och försöka lyssna om det kan vara så att golvet nöter mot vägg eller karm.
Isf går det oftast att ordna, det är värre om golvet i sig självt knakar pga bristfälligt underlag.

nikasp
Buktigheten ska vara max +-3 mm på 2 meter enligt Forbos lägganvisning. Jag har fått fixat hemma men har kvar en del knak. Skanska "fixade" först genom att lossa golvsockeln och trycka ner golvet 7 mm. Då började det knaka som fan två meter längre bort. Nu är det OK men inte riktigt nöjd.

Jag ser fortfarande den där färgflagan så han har nog bara jämnat kanske 3 mm. Irriterande. http://www.byggahus.se/forum/golv/194951-golv-i-ny-br-sviktar-ar-det-har-fulfixat.html

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.