Danin Danin skrev:
jag kan testa just i de området där de knakar. För allt kanske inte behöver bytas även om jag gärna gjort det för de ser lite ofräscha ut efter 40 år. Men budgeten är begränsad. Vi får se vad det slutar. Tänkte flytspackel dämpar ljudet en del också, för de är lyhört
Jag flytspacklade alla våra spånskivegolv före golvläggning.
Men skruvade fast spånet där det knarrade först.
Blev jättejämnt och bra. Och som du tänker så dämpar det även ljud effektivt.
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Jag flytspacklade alla våra spånskivegolv före golvläggning.
Men skruvade fast spånet där det knarrade först.
Blev jättejämnt och bra. Och som du tänker så dämpar det även ljud effektivt.

Har du tips på vilka skruvar du använde ? Samt var skruvade du? För ja tänker, där de knarrar och skivorna rör sig finns de nog inget att skriva i?
 
Danin Danin skrev:
Har du tips på vilka skruvar du använde ? Samt var skruvade du? För ja tänker, där de knarrar och skivorna rör sig finns de nog inget att skriva i?
Jag använde vanliga spånskiveskruvar.
Jag hade nog turen att det bara knarrade mot reglarna.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.