Tips på hur jag får denna att hålla ihop. Bordsstativet till är ju inte så täckande…

funderar på någon förstärkning under. Men något diskret i metall kanske.
Vad gör jag? Känns som epoxylim kommer inte hålla?
Bilder:
1. Mitt bord
2-3. Referensbild

• Rundad marmorskiva i tre delar med vitt bordsstativ på ett grått golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Runt marmorbord med koniskt stativ och tunn bordsskiva, behov av förstärkning diskuteras.
    Skapa konto
  • Runt bord med vit marmorskiva och centralt placerat, konformigt, vitt bordsstativ.
    Skapa konto
Vad består plattan av som sitter under stenskivan? Tänker spontant att om du fogar ihop skivan med en epoxyfog samt limmar den med epoxi mot en platta i den storleken så kommer det hålla. Dock måste den plattan vara i något dött och styrt material som gjuten Alu eller liknande.

• Gilla
davidpr
  • Laddar…
Osäker, men kanske mdf, men känns mycket starkare

• Vit kurvig möbel eller byggmaterial med synlig träskruv nära en dörr.
    Skapa konto
Det är samma material som plattan som sitter på foten. Som jag precis bifoga.

Borrhålet ser onekligen ut som sprutmålad mdf men jag tvivlar på att det är styvt och dött nog för att att vara ett bra uppstuvande material undertill. Har svårt att hitta någon idé kring material att använda. Snyggast hade nog en cirkulär skiva varit som gömts av den existerande foten men att hitta en runt styv skiva tex av gjuten Alu lär vara svårt. Styva aluminiumprofiler eller kanske järnprofiler vinkelrät mot sprickan skulle förmodligen fungera men resultera i en extremt synlig lagning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.