Jag vill byta ut kaklet i vårt kök.

Ni som någon gång har knackat ner kakel. Går det att göra det utan att förstöra hyllan som som är omgiven av kakel, eller måste jag köpa ny hylla då också?

Se bild nedan.

• Gilla
sweac
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ingenting är omöjligt sålänge man tar det försiktigt.

Försök att ta bort hyllan först om det går , om det inte fungerar kanske ni kan emballera den med något skyddande lager så den inte blir förstörd.:)

Är det inte mindre jobb att såga bitar med en multisåg rakt igenom gipsen och ta ur större bitar?

Tackar för snabbt svar! Det låter som att jag inte behöver köpa in en ny hylla utan att ha försökt i alla fall.

Enk Projektet skrev:
Är det inte mindre jobb att såga bitar med en multisåg rakt igenom gipsen och ta ur större bitar?
Du svarade i fel tråd va? Inget gips här tror jag.

S
Marlen Eskilsson skrev:
menar nog att det är gips bakom platterna.

Marlen Eskilsson skrev:
Svarade i rätt tråd men visste inte att det inte var gips bakom....:o

S
jag hoppas att ni inte har en platta bakom hyllan.

det är bara på med skyddsglasögon och hansgkar. hammare/slägga och mejsel. kan gå med liten bilmaskin på dom större ytorna

Aha, då förstår jag. Nej, det är en yttervägg av murat tegel bakom. Jag är inte så orolig för det som är bakom, utan mest hyllan och kanske skåpen.

T
Är hyllan satt före eller efter plattorna?

Annars kan man ju sätta nya plattor på dom gamla, inte alltid det funkar om det bygger för mycket på rostfri diskbänk m.m.

Ja, hyllan sattes dit före plattorna. Hmm, det känns som att det kanske skulle bygga för mycket att sätta plattorna ovanpå. Hyllan är inte så djup.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.