Ska kolla på det. Tack d^_^b
 
Men Paul!

Skulle man kunna få bort fixet med feinen? Alltså om man knackar ner kaklet, det är väl ca 20 kakelplattor det rör sig om. Känns inte som någon höjdare att skära ut gipset igen och riskera fler hål i plasten om du minns? *S*
 
Men just ikväll lutar det åt att vi avvaktar och ser hur det känns framöver. Gardiner ska upp och de kommer ju täcka lite av väggen och på andra sidan är det nog bara 5 cm till dörrfodret till dörren till tvättstugan. Kanske kan man vänja sig? Det dumma är att vi hade det så här innan och jag gillade det inte också låter vi sätta upp det likadant igen? Vad tänker man med då?
 
Paul-Staffanstorp
Nikki73 skrev:
Men Paul!

Skulle man kunna få bort fixet med feinen? Alltså om man knackar ner kaklet, det är väl ca 20 kakelplattor det rör sig om. Känns inte som någon höjdare att skära ut gipset igen och riskera fler hål i plasten om du minns? *S*
Visst skulle man kunna det med rätt tillbehör för att slipa bort fixet, men har du tur så går det smidigt med en spackel så att pappret från gipsen lossnar och drar med sig fixet på samma gång.

Annars är det ganska smidigt med Feins hårdmetallrasp...
ap_tiles_2_a0000335.jpg
 
Paul!

Alltid lär man sig något nytt! Får se om vi vänjer oss vid kaklet på sidorna under julen annars vet jag vad sambon ska göra i början på nästa år! *S*
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.