5 712 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Klorinlukt upp ur avloppet?
Hej
Vi bor i lägenhet längst ned, ibland kommer det klorinlukt ur våra avlopp, främst från köket.
Jag undrar hur det kan bli så och om det är farligt?
Kan man göra något åt det?
Vi har en 11 månaders bebis jag är lite orolig för.
Mvh
Vi bor i lägenhet längst ned, ibland kommer det klorinlukt ur våra avlopp, främst från köket.
Jag undrar hur det kan bli så och om det är farligt?
Kan man göra något åt det?
Vi har en 11 månaders bebis jag är lite orolig för.
Mvh
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Lite klorin doft mår varken du eller barnet illa av.
Det är så lite klor i klorin att man i pricip måste inandas ren klorin för att det ska vara skadligt.
Att det lukta illa är en sak men skadligt är det inte från tex ögonen tåras eller man får rinsnuva.
Det är högre koncentration av klor i luften i ett badhus än vad man får av normal användning av klorin.
Det är så lite klor i klorin att man i pricip måste inandas ren klorin för att det ska vara skadligt.
Att det lukta illa är en sak men skadligt är det inte från tex ögonen tåras eller man får rinsnuva.
Det är högre koncentration av klor i luften i ett badhus än vad man får av normal användning av klorin.
Klicka här för att svara