Har köpt en gammal kåk som fått många fackmänniga renoveringar , bla badrum nere totalrenoverat 2013 med golvvärme.
Ibland uppstår en fullständig kloaklukt, som man nästan tagit bort vattenlås, kan dock inte känna lukt vid nån av vattenlås då.
Kontrollerat vattenlås dusch,ställ,tvättmaskin och manschett etc toalett.
Kan fan aldrig finna "källan" med näsan, mer än att det luktar mest att stå under utsuget av talriksmodell som hörs det suger ut luft och lukten samlas kanske där just för det sugs ut?
Iaf så lukta vattnet i toan kloak, tog bort stol,manschett och den delen som skjuts ner för förskjuta stolen? Fann inget fel med ögat, samt ingen direkt lukt vid manschett.
Täckte med gladpack och tejpa. Vid spolning utan toastol så sker en liten tryckförändring , där plasten lyfter och sjunker rätt fort,men inget markant.
På toaletten uppe luktar inget, trots den har gamla wc varor och är en av få som rum som inte renoverats.
Enda jag inte lyckats kolla är avloppsventilation på taket än, men vattenlåset sugs aldrig ur, aldrig hört nå luftbubblande eller liknande, ventilation badrum är ok, den suger definitivt ut luft, tände en tändare i närheten å ser lågan sugs emot . Hörs väl det drar.
Nog lukt kan hitta ut med min mediokra "tätning" medans stolen är borta.
Men vafan, stolen är en ifö cera 2013.
Det skumma är lukten kommer och går och har inte funnit nått samband med hur det uppstår, såsom spolning,vindstilla,stänga/öppna ventiltallrik osv..
Jag är ny på detta och känner mig handfallen.