Jag håller på och bygga en stor inglasad altan, jag har gjort "skalet" nu med treglasfönster och nu är det dags för inredningen.

Altanen blir ca 50m2 och jag kommer isolera tak, golv och väggar som det vore ett "riktigt" rum och lägga furugolv, och i den ena ändan av "rummet" så kommer det att stå ett spabad.

Nu till problemet, jag vill ju inte lägga furugolv runt spadelen, det kommer ju att bli lite "småblött" när man kliver upp ur badet, så min tanke är att lägga klinker där, men funderar på om det är det bästa alternativet, eller om någon har något annat förslag eller tips?

Vill ju gärna ha något som är "tätt" så det inte rinner ner ev. vatten i golvisoleringen.

K
Fall till en golvbrunn och uppvik med tätskikt som hindrar vattnet att komma i kontakt med furugolvet/isoleringen.
Svårare än så är det inte :-)

Kanske ska tillägga att badet kommer vara nedsänkt så det ska inte vara någon risk för vattenläckage, utan det är bara ev. stänk som det kan bli tal om.

K
Men hursom...Om ni vill skydda isoleringen så lägger ni ett tätskikt. Blir samma tänk som i tvättstuga eller wc. Kostar inte många kronor och ni sover gott :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.