ett tips är att ta oblandad primer i nån form av spruta och borra i fogen och spruta in, ingen belastning på ett dygn minst

• Gilla
Lars48
  • Laddar…
Jag har en primer som jag använde innan jag satte tätskiktet i badrummet, är det sådan du menar Nino?

men de här med fogskum, hur lyckas man får ner det i i ett litet hålrum. Det "växer" ju fort.

Rolle85 skrev:
men de här med fogskum, hur lyckas man får ner det i i ett litet hålrum. Det "växer" ju fort.
Jag brukar öpnna ett hål när tomrummet. Sen binda ihop tomrummet till hålet med en böjd metalstav så att fogskum slangen åker in genom hålet o når tomrummet. Applicera försiktig så att hela tomrummet täcks. Hålet kan med fördel vara grövre än slangen så att luft och överskott skum kommer ut. Flyller man förmycket kan klinker eller kakel spricka.

Rolle85 skrev:
Jag har en primer som jag använde innan jag satte tätskiktet i badrummet, är det sådan du menar Nino?
Ja helst oblandad, vet inte hur det är med alla primers men P51 är iaf utmärkt att limma med

Tänkte bara återkoppla till min tråd. Jag fick tillslut tag i en tub med "fix a floor" och kan faktiskt meddela att det fungerade! Borrade två hål runt plattan i fogen och fyllde tomrummet under tre plattor. Tomrummet borta och därmed inget "tomt" ljud när man går på dessa längre, kanon.

Tub med "Fix-a-Floor" reparationslim för att åtgärda tomrum under keramiska plattor.

• Gilla
Lasson83 och 1 till
  • Laddar…
Hej av nyfikenhet måste jag fråga om det fortfarande är bra utan boom ljud?

R Rolle85 skrev:
Tänkte bara återkoppla till min tråd. Jag fick tillslut tag i en tub med "fix a floor" och kan faktiskt meddela att det fungerade! Borrade två hål runt plattan i fogen och fyllde tomrummet under tre plattor. Tomrummet borta och därmed inget "tomt" ljud när man går på dessa längre, kanon.

[bild]

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.