Hej! Håller på att renovera mitt Älvsbyhus 2008 som står på krypgrund. Har rivit bort spånskivorna på väggarna och kvar är reglarna. På golvet vill jag lägga ett stengolv och väggarna vill jag få kaklade…

problemet är väl huskonstruktionen. Bedömner ni att man kan stadga upp på något bra sätt för att minimera risken att tätskikt eller något annat spricker och orsakar skador?

Renoveringsrum med exponerade reglar på väggarna, oskulpt golvyta och en bakdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

N Niklas_NiKeMaN skrev:
Hej! Håller på att renovera mitt Älvsbyhus 2008 som står på krypgrund. Har rivit bort spånskivorna på väggarna och kvar är reglarna. På golvet vill jag lägga ett stengolv och väggarna vill jag få kaklade…

problemet är väl huskonstruktionen. Bedömner ni att man kan stadga upp på något bra sätt för att minimera risken att tätskikt eller något annat spricker och orsakar skador?

[bild]
Problemet är ju att golvet är cc60 och man ska väl ha cc30 om man ska ha klinker/stengolv? Han som ska flytspackla sa att det finns en ”armeringsmatta” som man lägger på innan man flytspacklar så ska det hålla bra. Eller? :)

T
Armera med armeringsnät och sedan minst 12mm flytspackel på det så har du en godkänd konstruktion, alltså det räcker med dina cc60.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.