Har fullständigt tröttnat på våra klinkers vi la in för några år sedan. Vet inte vad jag tänkte på men då var det kanske snyggt... Hursom, kan man lägga ett nytt lager eller är enda alternativet att ta upp de gamla och göra om hela jobbet från början? Har golvvärme under som i så fall ska gå igenom 2 lager. Känns och låter som en omöjlighet när jag tänker på det men, man lever ju på hoppet.

Det är inga som helst problem att lägga på ett lager till. Något trögare för golvvärmen blir det ju, men inte någon jätteförsämring.

Hej

Är det något att tänka på innan man gör detta, skall man flytspackla, prima eller är det bara att kamma direkt på plattorna och på med nya.

T
Ante_M skrev:
Hej

Är det något att tänka på innan man gör detta, skall man flytspackla, prima eller är det bara att kamma direkt på plattorna och på med nya.
Kamma direkt på plattorna och på med nya!

Jag tycker att man ska syratvätta den bef klinkern och sedan dra en sluring över den. Dvs primer med en näve fix i...

Syratvätt, ja. Primer ska man normalt inte ha i sluringen, de vanliga akrylaprimerna ska inte ligga dyblött, men man kan borsta ut löst blandat fix utan primer. Eller så använder man ett högplasticerat fix som limmar bra, hör med leverantören vilket de rekommenderar för ändamålet.

sluringen? vad är det?

Ingen fara att man skadar något tätskikt när man syra tvättar.

Något annat att tänka på? hur gör man vid brunsilen, lägger man bara en ny ovanpå den gamla?

Sluring är en löst bruk som borstas in för att ge bra vidhäftning.

Mätta fogarna med vatten före syratvätten. Ingen fara för tätskiktet.

Jepp, man lägger en ny slukrist på den gamla.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.