Jag ska riva ut linoleummattan i hallen och lägga klinker. Golvet är av betong förutom ett hörn där det verkar vara av trä, funderar på om det kanske är något de har gjort för att underlätta rördragning av vatten från inkommande ledning...?

Här har ni en väldigt avancerad skiss av det hela: http://i.imgur.com/c80DVkq.jpg

Jag har inte rivit än så jag vet inte exakt hur det ser ut, men jag vill vara förberedd på hur jag ska lösa detta innan jag går loss med kobenet. Om jag ska lägga klinker över hela hallen, hur löser jag detta bäst? Fälla i lite extra reglar och sedan golvgips i hörnet? Eller måste jag förstärka och sedan flyta hela golvet för att det inte ska spricka runt den här rektangeln i hörnet?

Ingen som har något förslag? Jag tänkte, lite beroende på hur det ser ut under, bara gjuta igen hålet.

Gjuta igen hålet är nog bra om det går så ytan blir av samma material på hela golvet. Alternativt flytaspackla hela ytan. Ska du inte ha elvärme i hallen?

Kommer troligtvis bara lägga 1,5-2 m2 T2 quicknet innanför dörren, direkt i fixet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.