10 930 läst ·
10 svar
11k läst
10 svar
Klinker kakel djungel i polen ...
Ska åka ner till Gdynja på söndag och vad ska man titta efter vilka märken kan man klassa som "bra kvalite" när det gäller kakel klinkers. Italienska fabriker är tydligen vanligt att man kan sortera efter ?
Typ Imola och Saloni ska man kunna hitta i polen?
Behöver lite mer kött på benen på vad som är kvalite och vad som är skräp.
Typ Imola och Saloni ska man kunna hitta i polen?
Behöver lite mer kött på benen på vad som är kvalite och vad som är skräp.
Hej
Vi ska också åka till Gdynja och köpa en massa kakel och klinker på söndag
känner lite så också vart i Polen ska man åka
framför allt känner jag att man kanske har svårt att göra sig förstådd när man inte kan nån polska.
Inte svar på din fråga men....
Vi ska också åka till Gdynja och köpa en massa kakel och klinker på söndag
känner lite så också vart i Polen ska man åka
framför allt känner jag att man kanske har svårt att göra sig förstådd när man inte kan nån polska.
Inte svar på din fråga men....
Kvalitet kan ni se på prislappen
. Importerad modekalel är inte mycket biligare i Polen än i Sverige, kan jag gissa. Skulle själv välja polsktillverkat och välja en av den dyrare sorten (om jag hittade något jag tyckte om) ... då skulle jag lita på att kvalitet är OK
. Glöm inte att kolla att ni köper alla paket från samma bränning (lot nr?) för att undvika nyansskiftningar. Den regel gäller också i Polen. Vid köp av border, trappavslutningar och andra finesser i kakelvägen kan man tjäna mycket på om man bara hittar det man tycker om.
Lycka till!
gaia
Lycka till!
gaia
Var i Polen ska ni handla? Alltså vilken affär? Hela Gdyniaområdet fullkomligt kryllar ju av små kakelshoper, ska man tänka på något särskilt?
/Elin
/Elin
Nu vet jag inte vilken text stor på förpakningar men det brukar ju vara en viss nr som betyder att paket kommer från samma parti som brändes samtidigt och av samma materialsats. No ja, du förstår säkert. Läs någa på alla paket så att alla är lika ....du finner snabbt ut vilket nr du ska titta efterDraven skrev:
Lycka till med inköp!
gaia
Vi var i Polen i höstas och inhandlade bl.a. kakel på Castorama och Praktiker. Vi är absolut inga kakelexperter, men det vi valde till köket kostade ungefär 100kr/m2. När vår "kakelkille" skulle sätta in det i köket, bedömde han det till att kosta ca: 700kr/m2 här hemma. Så där gjorde vi ju en väldans bra affär ;D
Nu var det en kille som var anställd av Praktiker som la upp kaklet på vår vagn så jag har ingen aning om ifall de är brända samtidigt, men vårt kakel är melerade/skiftande i färg så det är inget man märker i alla fall.
Självklart finns det både billigare och dyrare kakel än det vi köpte. Enda misstaget vi gjorde var att beräkna fel så när kaklet tog slut saknades det 3 (!) plattor.
Nu var det en kille som var anställd av Praktiker som la upp kaklet på vår vagn så jag har ingen aning om ifall de är brända samtidigt, men vårt kakel är melerade/skiftande i färg så det är inget man märker i alla fall.
Självklart finns det både billigare och dyrare kakel än det vi köpte. Enda misstaget vi gjorde var att beräkna fel så när kaklet tog slut saknades det 3 (!) plattor.
Tjena!! Är en Svenskmedborgare som numera bor i Polen.. Så om det är någonting som ni skulle vilja köpa i polen eller undrar om priser på någon särskild vara så kan ni mara maila till mig jocke_rik@hotmail.com Det kan vara allt mellen himmel och jord..Här finns allt och till väldigt bra priser... Ha det gott
Jag köpte ett turkiskt golvklinker 20x20 för ca 90 kr m2, exakt samma platta säljs på Bauhaus för 199 kr.gaia skrev:
Jag är mycket tveksam till om det egentligen finns dåligt klinker från Europa idag, ser det schysst ut så är det schysst.
Det är liksom ingen rymdvetenskap att tillverka klinker, det har människan kunnat i tusentals år.
Vad som kan skilja är ytstruktur, keramik lyser genom lasyr, oregelbundenhet i storlek och sådana detaljer.
Kolla vad som står på kartongen, är det frosttåligt, tål det golvvärme, vilken slitageklass håller det osv, Alltså exakt samma grejer som man kollar hemma.
En badrumsklinker håller inte för ett garage, och en garageklinker är för ful för ett badrum.
Klicka här för att svara