Byggahus.se

Klinker i hallen

1. H
    Medlem Nivå 2
    Som rubriken säger så funderar jag på att lägga in lite klinker i hallen vid entre dörren. Blir max 1½ kvm. Är det nödvändigt att ha golv värme eller kan man skita i det(klart man kan). Hur har ni gjort?

2. J
    Medlem Nivå 15
    Som du själv skriver så är det inte nödvändigt alls. Men det kan vara skönt om man går där barfota, och så torkar ju golvet upp snabbare.

3. M
    Medlem Nivå 2
    Funderar på samma sak själv pga att jag ska ha klick golv i hallen och tror inte det golvet skulle må så bra av snöiga skor...

Så hallen är 2,5m bred och det räcker väl med 1,5meter in.

Vad kostar EL golvärme och behöver man våtrums skydda under klinkern för att det blir blött av skorna i hallen?

Dumma frågor kanske men jag har inte gjort något liknande förut..

Mvh Martin

4. TrollMann
    Medlem Nivå 6
    Jag har samma tanke, att lägga delen av hallen som är vid utterdörren med klinkers och golvvärme. Idag har vi plastmatta och det tar då mer än 24h för "pölarna" att försvinna som är under skorna. Jag tänker därför lägga golvvärme så att dessa pölar försvinner. Resten av hallgolvet kommer att bli någon form av trägolv, jag har bara inte bestämt mig än.

5. F
    Medlem Nivå 1
    godagens!

ska också fixa till halle var det tänk materialet är inhandlat dok "tid" och lust ska innfinna sig=)

tänkte höra om detta med matta. kan man lägga klinkers uppe på mattan bör man andvända primer uppe på mattan innan man lägger fixet eller fäster det bra ändå?

golvämer verkar toppen ser iofs ingen ide att ha det på stackars knappa 2m2 som man nästan aldrig är på.
    bättre lägga ut en matta/tidningar till blöta skor =)
    //Martin

6. J
    Medlem Nivå 15
    Det säkraste är att ta bort plastmattan. Det kan fungera ibland att lägga på vissa plastmattor, men för det mesta inte. Jag hade inte chansat.

7. A
    Medlem · Nivå 19
    Har klinkers i hallen på ca 3-4m2 utan golvvärme och det blir kallt. Planerar nu för att "spetta" upp den fina Höganäsklinkern för att komplettera med golvvärme.