984 läst ·
7 svar
984 läst
7 svar
Klinka på äldre parkett
Medlem
· Västra götaland
· 108 inlägg
Har ett parkettgolv i hallen som är ca 30 år. Nu vill vi ha klinker i hallen och köket istället. Kan man lägga klinker på parkettgolvet?
Medlem
· Västra götaland
· 108 inlägg
Värt ett försök, får plocka bort det och bygga upp nivåskillnaden med en gips istället....
Medlem
· Västernorrland
· 2 106 inlägg
Har du något undergolv under parketten då? Den kan ligga direkt på golvreglarna och då kan du ju inte ersätta det med bara gips.
Jag drog dit skiffer (30*30 cm) direkt på parketen i hallen och det har inte spruckit något på två år.
Alla sa att man inte kunde göra så men jag hade inget val, drog bort en plastmatta i hallen som satt en halvmeter in på parketten. Ville inte slipa om hela vardagsrummet bara för detta och ville inte ha mer förhöjning än den centimetern som det ändå blev.
Alla sa att man inte kunde göra så men jag hade inget val, drog bort en plastmatta i hallen som satt en halvmeter in på parketten. Ville inte slipa om hela vardagsrummet bara för detta och ville inte ha mer förhöjning än den centimetern som det ändå blev.
Medlem
· Västra götaland
· 108 inlägg
Parketten är borta och underlaget är betong så nu är det finfint underlag och bygger inte mer än tidigare på höjden..
Klicka här för att svara