Som sagt, sågen behöver en ny klinga. Är det Bosch original som gäller och var köper man i så fall den till hyfsat pris? Eller finns det något lämpligt alternativ?

Vad är det för dimension på ytter, inner o bredd samt tandantal?
Kolla på de vanliga ställena för oss fattiga: Biltema, Classe, Jula m fl.

andersmc skrev:
Som sagt, sågen behöver en ny klinga. Är det Bosch original som gäller och var köper man i så fall den till hyfsat pris? Eller finns det något lämpligt alternativ?
Vet inte riktigt hur bra klinga du har, är det en kvalitetsklinga hade jag lämnat in den för omslipning.

//Daniel

Kan också rekommendera slipning av klingan. Kostade mig 100 kr (Sliperi Walöv i Gävle) att slipa om klingan till kapsågen, och den klingan hade fått äta golvlaminat. Så länge tänderna är intakta skulle jag kunna slipa om ytterligare 5-6 ggr sa slipkillen.

Bosch original får väl räknas som kvalitetsklinga, hoppas jag. Visste inte ens att man slipade HM-klingor.

Mikael_L
Jag såg att Bygg-ole i Nacka harBosch originalklingor, och jag tyckte dom var rätt billiga också. Minnet kanske sviker nu, men 100-200 för handcirkelsågs-storlek...
Om det är Bygg-ole som har bra pris, eller om Bosch överlag har billiga vet jag inte.

Nu väcks en annan fundering, har bosch samma klingor till sina gröna som blåa maskiner?

Har hört någonstanns (här?), att klingan blir lite bättre efter slipning än när den är ny.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.