5 074 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
klinga till bosch gcm 8 sj?
Medlem
· Stockholms Län
· 702 inlägg
Spinner vidare på denna gamla obesvarade tråd. På min numer bedagade gcm 8sj sitter orginalklingan kvar (D216x2,8x30 48t) den har varit grym till allt från lister till grova tryckta reglar (och lite aluminiumprofiler).
Men jag hittar inte den klingan någonstans, alla Bosch jag hittar är tunnare (2,0mm). Funkar säkert men det känns som att man bygger in onödigt flex i systemet.
Någon som har känsla för vad en tunnare klinga innebär?
Tips på bra andra klingor (än Bosch)?
Men jag hittar inte den klingan någonstans, alla Bosch jag hittar är tunnare (2,0mm). Funkar säkert men det känns som att man bygger in onödigt flex i systemet.
Någon som har känsla för vad en tunnare klinga innebär?
Tips på bra andra klingor (än Bosch)?
Medlem
· Stockholms Län
· 702 inlägg
Där ser man! Tack!
Googlade tydligen kasst! Lite stresspåslag med brandrök i hela huset efter att ha gerkapat 45° 45x95 reglar. Fick tipset att ta loss skivan och göra rent den med någon stark alkohol för att få bort gammal kåda. Tydligen någon släppvinkel som liksom satts igen.
Ska testa det först, kanske köper en ny också.
Googlade tydligen kasst! Lite stresspåslag med brandrök i hela huset efter att ha gerkapat 45° 45x95 reglar. Fick tipset att ta loss skivan och göra rent den med någon stark alkohol för att få bort gammal kåda. Tydligen någon släppvinkel som liksom satts igen.
Ska testa det först, kanske köper en ny också.
Gör det! Outspädd såpa fungerar bra att lösa upp harts/kåda/guck med.Barnrikehuset skrev:Där ser man! Tack!
Googlade tydligen kasst! Lite stresspåslag med brandrök i hela huset efter att ha gerkapat 45° 45x95 reglar. Fick tipset att ta loss skivan och göra rent den med någon stark alkohol för att få bort gammal kåda. Tydligen någon släppvinkel som liksom satts igen.
Ska testa det först, kanske köper en ny också.
Klicka här för att svara