Status
Inte öppen för fler kommentarer.
RoTe
kashieda kashieda skrev:
Men små utsläpp kan ju inte göra skada? Särskilt inte mänskliga, de kan ju lika gärna bero på solfläckscykeln?
Pratar vi klimatet eller människans fortsatta överlevnad?
 
RoTe RoTe skrev:
Det folk inte förstår är att människan är så girig och makttörstig att bara för att vi i väst förstör vår ekonomi och framtid i klimatets namn så kommer Kina Indien länder i Afrika osv ta över och leva vårt liv som vi gör idag och dom kommer fortsätta kriga och kriga och kriga och antagligen utplåna oss i väst som då är helt körda. Detta långt innan det påverkat vår planet... Vi får väl se om det blir en atomvinter också, det kommer påverka livet på planeten ja, men inte planeten som sådan, det är heller inte ens en parantes i vår planets historia.
Bäst vi ser till att bränna vår mark så inte kineserna vill ha den, bra idé.
 
RoTe
kashieda kashieda skrev:
Bäst vi ser till att bränna vår mark så inte kineserna vill ha den, bra idé.
Tror den växer upp igen, frodigare...
 
RoTe RoTe skrev:
Pratar vi klimatet eller människans fortsatta överlevnad?
Äh, om folk dör i fyrtioårsåldern gör väl inget, bara färre pensionärer att försörja?

Det finns väl alltid några som skaffar sju ungar innan trettio.
 
RoTe RoTe skrev:
Tror den växer upp igen, frodigare...
Växer mark?
 
RoTe
kashieda kashieda skrev:
Äh, om folk dör i fyrtioårsåldern gör väl inget, bara färre pensionärer att försörja?

Det finns väl alltid några som skaffar sju ungar innan trettio.
Nu har du förlorat mig

kashieda kashieda skrev:
Växer mark?
Det växer på mark ja, hur tänker du?
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Nu har du förlorat mig


Det växer på mark ja, hur tänker du?
Du verkar ju tro att PFAS är livsfarligt, men många lever till könsmogen ålder så mänskligheten går nog inte under bara för det.

Men mark växer inte.
 
RoTe
kashieda kashieda skrev:
Du verkar ju tro att PFAS är livsfarligt, men många lever till könsmogen ålder så mänskligheten går nog inte under bara för det.

Men mark växer inte.
Livsfarligt, sa jag det? Var? Frågan är om det är bra för vår utveckling (i rätt håll).

Märker vi ord nu eller vad håller du på med? Tramspelle, nu tar jag en paus från dig,.
 
RoTe RoTe skrev:
Livsfarligt, sa jag det? Var? Frågan är om det är bra för vår utveckling (i rätt håll).

Märker vi ord nu eller vad håller du på med? Tramspelle, nu tar jag en paus från dig,.
Najs, betyder det att du slutar posta dumheter du knappt kan tro på själv?
 
RoTe
kashieda kashieda skrev:
Najs, betyder det att du slutar posta dumheter du knappt kan tro på själv?
Det är dags att göra sig klar för nattens jobb. Du får hitta nån annan att larva dig med.
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
Suvi5700
kashieda kashieda skrev:
Konstigt att det blir översvämningar där det inte blev översvämningar för hundra år sen.
Jo det blev det, just därför bodde inte folk där
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
Suvi5700
B Bitterhetsakademin skrev:
Tänkte mer i ett globalt perspektiv.
Jävla klyscha ni slänger er med
 
  • Haha
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Förr trodde folk på häxor, det gör vi inte nu. Förr trodde folk inte på evolution, nu har vi lyckats bena ut mycket av hur det funkar.

Förr visste folk inte att saker vi gör i det lilla kan ha påverkan globalt. Nu är det mestadels en liten, högljudd minoritet som argumenterar mot en stor kunskapsmängd för att det är jobbigt att eventuellt behöva lägga om sitt liv på något sätt.
Tror du inte att om 100 år så kommer folk att tycka att vi levde primitivt och hade en del konstiga ideer i början av 2000-talet. Folk i början av 1900-talet trodde också att de levde när man visste allt. Så mycket av det vi gör och tänker idag kommer framtidens människor att anse vara på nästan stenåldersnivå.
 
  • Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
L lbgu skrev:
Tror du inte att om 100 år så kommer folk att tycka att vi levde primitivt och hade en del konstiga ideer i början av 2000-talet. Folk i början av 1900-talet trodde också att de levde när man visste allt. Så mycket av det vi gör och tänker idag kommer framtidens människor att anse vara på nästan stenåldersnivå.
Det må vara hänt. Vi kanske har lärt oss att dressera molekylerna i atmosfären att släppa ut lagom mycket värme.

Vi kanske har blivit delfiner.

Allt är möjligt.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.