54 774 läst ·
2 027 svar
55k läst
2,0k svar
Klimatet ... sant eller påhitt?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 296 inlägg
Noterar att du inte läste länkenSuvi5700 skrev:
"Att vi tar hand om utländskt avfall i våra effektiva svenska kraftvärmeverk ger dessutom en global klimatnytta, som är större än den klimatpåverkan som transporterna av avfallet ger."
Är en fruktansvärd dubbelmoral. Vi Svenskar ska vara duktiga på att sortera våra sopor. Medan vi importerar andra länders för att förbränna dom. 🤣[SKPG]Zamora skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 296 inlägg
Noterar återigen att du inte verkar ha läst länkenSuvi5700 skrev:
"Det innebär att vi kontinuerligt granskar hanteringen och kontrollerar att avfallet är väl sorterat och uppfyller våra krav."
"Energiåtervinningen värmer våra hus och ger oss el genom att nyttiggöra en resurs som annars skulle gått till spillo."
https://www.tekniskaverken.se/om-oss/vilka-vi-ar/var-syn-pa-avfall/
Jaja, du väljer att se det så, spännande. Eftersom cyklonen är allt för vanliga i stilla havet så är det samma risk året om, det är så du ser på klimatförändringarna? Det är mer rättvist att ha risk 12 månader om året än 6?D Diamant skrev:
Jag börjar förstå mer och mer om hur förnekelse fungerar. Tack för att du delar med dig om dina tankar.
Nu har jag läst igenom alla inlägg av peter787 från 21 feb och hittar inga länkar, samt du har begränsat möjligheterna att se vilka inlägg du gör vi din profil.
Jo jag har läst. Är likväl en jäkla dubbelmoral.[SKPG]Zamora skrev:
Noterar återigen att du inte verkar ha läst länken
"Det innebär att vi kontinuerligt granskar hanteringen och kontrollerar att avfallet är väl sorterat och uppfyller våra krav."
"Energiåtervinningen värmer våra hus och ger oss el genom att nyttiggöra en resurs som annars skulle gått till spillo."
[länk]
Vårt eget plast ska sorteras, men Norges det kan vi elda.
Sen eldar vi det mesta av vårt eget ändå. För i många kommuner sorteras all plast i samma. Vilket gör den obrukbar. Är stor skillnad på plast och plast.
Jag frågar det samma!!!!
Som seglare lever man närmre vädret och har ganska bra koll på klimatets utveckling. Det är så man planerar långsegling, man är helt beroende av klimatet och måste anpassa sig till det.Suvi5700 skrev:
Kul att du niar mig. 🥸Suvi5700 skrev:
Gemensamma forskarkåren är två ord, inte något propagandistiskt uttryck.
Nej, "vi" har inte svt som någon källa, "vi" tittar inte på det.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 296 inlägg
I vilka kommuner sorteras inte plast?Suvi5700 skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg
Hur vet du att man inte sorterar plast i Norge?Suvi5700 skrev:
Läs den länkade sidan igen!
Eller förstår du inte skillnaden mellan plast och restavfall?
Du verkar inte veta mycket om automatisk sortering av plast med hjälp av diverse tekniska system heller.
Skulle tro att de gör ett fundamentalt misstag. Kommer ihåg ett inslag från Mariestad för en del år sedan när man beviljat bygglov väldigt nära vattenlinjen. Här är stor risk för översvämning i framtiden sa reportern hur löser ni det? ”Då får väl staten ta sitt ansvar” blev svaret,Claes Sörmland skrev:
Jag tror det varierar oerhört mellan de 290 kommunerna vilket ansvar man tar för dagvattensystemen i de olika verksamhetsområdena. Min kommun här i Sörmland gör t ex nästan ingenting och det beror på att styret är ointresserat av praktiska frågor som VA. Man vill prata jobb, företag och tillväxt, det är vad det ledande kommunala persongalleriet brinner för.
Man har t ex beslutat i februari att minska verksamhetsområdena för dagvatten delvis med det politiska motivet att slippa ansvara för eventuella översvämningar av allmänna platser.