Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Kan inte du istället förklara hur forskning om hur framtiden ser ut. Har dom en spåkula eller tidsmaskin?
Jag vet inte hur forskning om framtiden ser ut. Vad menar ni med det uttrycket?

Jag kan dock en del om fysik, fysikaliska samband och modellering av fysikaliska system. Därav kan jag dra slutsatser om hur system i generella drag tenderar att utvecklas under givna förutsättningar.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Om vi får komma på din och Birgitts
Nu förstår jag inte... har du fel igen, som vanligt?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Oh, get a room, snuttegrisar där!

Blir vi inbjudna till bröllopsfesten?
AHH. Utrikiska.

Det vet du bäst.
kashieda kashieda skrev:
Därav kan jag dra slutsatser om hur system i generella drag tenderar att utvecklas under givna förutsättningar.
Generellt, var ordet. Generellt regnar den svenska sommaren bort. Långtifrån en exakt sanning. Var lite mer alert för du gör mig (och ditt allt) besvikna.😀

Redigerat:
Intet Intet skrev:
Såvida det inte, under de år det tar för handeln att falla ner på tån kommer en stol ivägen. Mycket kan hända i framtiden.
Du kan ju till och med bli läskunnig😁.
Vad har handeln med stolar att göra?

Postade du i fel tråd?

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Fairlane
Intet Intet skrev:
Såvida det inte, under de år det tar för handeln att falla ner på tån kommer en stol ivägen. Mycket kan hända i framtiden.
Du kan ju till och med bli läskunnig😁.
Att du och Suvi tror att det tar år innan hanteln träffar tårna säger en hel del om er kunskap om vetenskap.

• Gilla
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
AHH. Utrikiska.

Det vet du bäst.

Generellt, var ordet. Gelerellt regnar den svenska sommaren bort. Långtifrån en exakt sanning. Var lite mer alert för du gör mig (och ditt allt) besvikna.😀
Vad ledsen jag blir över att en person som inte vill ta till sig ny kunskap blir besviken. Hur ska jag någonsin kunna överleva detta dråpslag mot hela mitt väsen?

kashieda kashieda skrev:
Jag vet inte hur forskning om framtiden ser ut. Vad menar ni med det uttrycket?

Jag kan dock en del om fysik, fysikaliska samband och modellering av fysikaliska system. Därav kan jag dra slutsatser om hur system i generella drag tenderar att utvecklas under givna förutsättningar.
Det tror jag inte.

D Diamant skrev:
Det tror jag inte.
Ah, så du är religiös?

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Vad har handeln med stolar att göra?

Postade du i fel tråd?
Jag ber tusen gånger om ursäkt, ty jag har felat.
Jag skrev "handeln" när jag trodde jag skrev "hanteln". Att det blir helt obegripligt för dig när jag kommenterade Fairlines inlägg om hantlar, förstår jag mycket väl. Därför ber jag om ursäkt än en gång och lovar att trippelkorrekturläsa mina Inlägg i fortsättningen så att även du förstår.
Återigen -ursäkta mina tillkortakommanden.

• Älska
kashieda
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Ah, så du är religiös?
Nej därför tror jag inte på din klimatalalameristika religion.

D Diamant skrev:
Nej därför tror jag inte på din klimatalalameristika religion.
Konstigt, folk som är religiösa tenderar att förkasta saker som går att förklara, ochvtror i högre grad på mystiker.

Ungefär som klimatforskningsförnekare, alltså.

Då du inte har det som ursäkt kan vi därför dra slutsatsen att du självvalt gör dig dummare än du behöver vara.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Var sak har sin tid och klimatalarmisterna har haft sina femton minuter i rampljuset. Tiden då ungdomarna i flock följde vårt klimathelgon, den heliga Greta som av Herren givits förmåga att se koldioxidutsläppen med blotta ögat är över. Efter att hon uppmärksammade Israels folkmord mot palestinierna är hon nu ute i kylan, persona non grata eller persona non Greta bland eliten. 😆
Bland gymnasieelever är klimatet idag en ickefråga förutom för några få procent av de tillfrågade.

• Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Var sak har sin tid och klimatalarmisterna har haft sina femton minuter i rampljuset. Tiden då ungdomarna i flock följde vårt klimathelgon, den heliga Greta som av Herren givits förmåga att se koldioxidutsläppen med blotta ögat är över. Efter att hon uppmärksammade Israels folkmord mot palestinierna är hon nu ute i kylan, persona non grata eller persona non Greta bland eliten. 😆
Bland gymnasieelever är klimatet idag en ickefråga förutom för några få procent av de tillfrågade.
Hur många frågor vet du som engagerar stora grupper av ungdomarna över lång tid?

kashieda kashieda skrev:
Hur många frågor vet du som engagerar stora grupper av ungdomarna över lång tid?
Det är inte specifikt för ungdomarna, folk kan bara hålla en fråga i fokus samtidigt. Se bara på Covidpandemin, några dagar efter invasionen av Ukraina var den glömd. Snart har vi något nytt att oroa oss över och då bleknar tidigare orosmoln bort ur medvetandet.

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Det är inte specifikt för ungdomarna, folk kan bara hålla en fråga i fokus samtidigt. Se bara på Covidpandemin, några dagar efter invasionen av Ukraina var den glömd. Snart har vi något nytt att oroa oss över och då bleknar tidigare orosmoln bort ur medvetandet.
Utom för en del.

Det är ett problem med nyhetsrapporteringen - om vara samma gamla saker händer är det inte rapporteringsvärt, tydligen.

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.