Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Vad är detta för svammelsvar?
Ipcc har som agenda att spä på klimathysterin
Visa gärna dokumentation på det.

Eller stå för att du hittar på.

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Suvi5700 klagar ibland på att jag märker ord och du har gillat ett sånt inlägg, #1 518.
Det är precis vad du håller på med. Är det någon som kastar sten i glashus?
När du tvärsäkert skriver "alla/ingen" så skjuter du dig själv i foten eftersom du naturligtvis har noll koll på vad var enda en i den diffusa skaran tror sig kommit fram till.
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, jag har inte noll koll naturligtvis. Men du verkar klaga fast du inte vet om orden var korrekta eller inte.
Noll koll, som sagt var!

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:

Det kan vara så enkelt att de ser till sin plånbok och får fram det de tror ger framtida anställning. Dvs. Det som är på modet för tillfället.

• Haha
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Suvi5700
kashieda kashieda skrev:

Vi har ju olika syn . Så är det

• Haha
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
P
A AndersS skrev:
Finns råd inom forskning hur man kan hantera det
[länk]
Fast deras ingång är ju att barnen SKA vara oroliga, är de inte det behöver barnen behandling.
Vad väntar härnäst, omskolningsläger á la Kina ?

"
En av dem är Marlis Wullenkord, forskare i miljöpsykologi vid Lunds universitet.

År 2021 lade hon fram en avhandling om psykologiska orsaker till klimatförnekelse, såsom känsloreglering och skydd av privilegier. I dag är hon involverad i flera projekt på samma tema, bland annat om ungas känslor om och distansering till klimatfrågan.
"

Frågan är väl om det finns några barn som alls bryr sig om klimathypen.
Jag har i alla fall inte träffat någon utan de är som de alltid varit. Ha saker, vara populär osv. Klimatsmart är det ingen som är.

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Helt rätt. Det borde vara straffbart att skrämma upp barnen med denna klimathysterin. Många barn har blivit skadade
det kan inte stämma att alla blivit skadade, då jag ser att några av er inte blivit det!

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
P
trähandtag trähandtag skrev:
det kan inte stämma att alla blivit skadade, då jag ser att några av er inte blivit det!
Vi är varken barn eller politiker, och vi kan tänka själva...

• Haha
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Det måste vara hemskt att leva i skräck som du verkar göra.
P Peter787 skrev:
Dina åsikter kan väl klassas som mänsklig Hybris, om man är lite snäll.
Jorden har sett många omvälvande förändringar, inga som några människor hade kunnat påverka om vi funnits då.
Som exempel istider med kilometertjocka lager av inlandsis över stora delar av Nordeuropa och Nordamerika.
Inte hemskt alls. Jag har ekonomi till att borra en djupare brunn för att ändå få vatten mitt i sommaren.

De senaste 5-10åren så går det inte längre att odla i trädgårdslandet och bara förlita sig på vatten från himmeln.

Men generationen innan mig vattnade inte och levde ändå på sin bit mark.

Om det beror på klimatet, vädret, gudar eller kokuspokus kan vi vara överens om att de finns många åsikter om.

Men för den som inte kan borra en ny brunn och är helt beroende av att kunna odla sin mat och står inför samma dilemma så ser framtiden inte lika munter ut.

Precis tvärt emot dig så säger jag att jag inte vet med 100% säkerhet vad det beror på. Men om forskningen pekar mot något så är inte min första tanke att ifrågasätta den.
Kan jag då göra justeringar för det bättre och utan direkt påverkan för min del så... Varför inte.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Fast deras ingång är ju att barnen SKA vara oroliga, är de inte det behöver barnen behandling.
Vad väntar härnäst, omskolningsläger á la Kina ?

"
En av dem är Marlis Wullenkord, forskare i miljöpsykologi vid Lunds universitet.

År 2021 lade hon fram en avhandling om psykologiska orsaker till klimatförnekelse, såsom känsloreglering och skydd av privilegier. I dag är hon involverad i flera projekt på samma tema, bland annat om ungas känslor om och distansering till klimatfrågan.
"
Jag citerade ett inlägg om oro hos barn och det finns forskningsrapport om det som inlägget berör, så enkelt var det.
Var och en får välja att läsa artikel eller hela rapporten.
Eller kommentera att den är felaktig.😃

P Peter787 skrev:
Det är mycket tragiskt vad som händer många människor i Sverige iom. nerläggningen av många mentalsjukhus och anstalter på 1980/90-talen.
Det värsta är nog hur överlastade BUP (Barn och ungdomspsykiatri) är med söndriga ungdomar idag.
Det är tragiskt. Hur är det relevant för tråden?

Intet Intet skrev:
Det kan vara så enkelt att de ser till sin plånbok och får fram det de tror ger framtida anställning. Dvs. Det som är på modet för tillfället.
Det kan också vara så att du ljuger.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Vad är detta för svammelsvar?
Ursäkta mig, du förstod inte andemeningen.

Jag jämförde dina minnen av vädret från en sommar för 15 år sedan med världens samlade vetenskap om klimatförändringar IPCC och konstaterade att uppfattningarna skiljer sig åt 😉

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Suvi5700
A Alexn72 skrev:
Inte hemskt alls. Jag har ekonomi till att borra en djupare brunn för att ändå få vatten mitt i sommaren.

De senaste 5-10åren så går det inte längre att odla i trädgårdslandet och bara förlita sig på vatten från himmeln.

Men generationen innan mig vattnade inte och levde ändå på sin bit mark.
Tror du själv på det?
Varma och torra sommrar har alltid kommit och gått. Jag ser varje sommar böndernas åkrar frodas utan bevattning annat än uppifrån.
Visst vissa år torrare med mindre näring och energi. Andra tvärtom.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.