Hej är det någon som har en mall för en klimatdeklaration gällande småhus/villa? har ni några tips för smidiga beräkningar/program så får ni gärna dela med er utav detta här!

Jag har själv använt Prodikt som är ganska lätt att jobba med.

Ska du använda det själv för din egen villa eller har du fått det som krav som entreprenör?

• Gilla
splinter
  • Laddar…
LaszloToth LaszloToth skrev:

Ska du använda det själv för din egen villa eller har du fått det som krav som entreprenör

Ska du använda det själv för din egen villa eller har du fått det som krav som entreprenör?
jag har det som krav som entreprenör. behöver få deklarationen färdig tills slutbeskedet. Jag tänkte först om man kunde hitta någon mall som man kan följa med någon form av co2 register typ. Sen har jag sett att det verkar finnas en hel del olika program för detta.

Kan du inte göra en fuling och ändra så byggherren blir köparen av huset precis innan slutbesked? Då faller ju kravet vad jag vet 😉

• Wow
Claes Sörmland
  • Laddar…
Claes Sörmland
Kan du inte göra en fuling och ändra så byggherren blir köparen av huset precis innan slutbesked? Då faller ju kravet vad jag vet 😉
Det här låter intressant ur juridisk synvinkel. Har du några rader om hur detta fungerar?

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Det här låter intressant ur juridisk synvinkel. Har du några rader om hur detta fungerar?
Processen för att skriva över är inte lönsam för skatterna blir skyhöga. Eftersom ett köp måste göras vid transaktionen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.