1 294 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Klassiska och kluriga elfel vid gamla installationer
Hej på er!
Jag ska strax börja på en firma som elektriker efter omskolning från snickare.
Jag tänkte höra om ni elektrikergurus vill dela med er av klassiska och kluriga elfel ni stött på i gamla installationer.
Nya installationer också för den delen men kan tänka mig att de mest "kreativa" lösningarna hittas på lite äldre anläggningar.
Hoppas på en intressant och lärorik läsning i tråden framöver!
Jag ska strax börja på en firma som elektriker efter omskolning från snickare.
Jag tänkte höra om ni elektrikergurus vill dela med er av klassiska och kluriga elfel ni stött på i gamla installationer.
Nya installationer också för den delen men kan tänka mig att de mest "kreativa" lösningarna hittas på lite äldre anläggningar.
Hoppas på en intressant och lärorik läsning i tråden framöver!
Intressant. Hur lång är din utbildningen för att bli elektrikare? Är det heltidsstudier på någon specell ort, var?
På gamla goda tiden, var gymnasieutbildningen för att bli elektrikare 2 år, tror jag. Men då var det andra ämnen också att lära, såsom svenska, engelska och gymnastik och något mer.
På gamla goda tiden, var gymnasieutbildningen för att bli elektrikare 2 år, tror jag. Men då var det andra ämnen också att lära, såsom svenska, engelska och gymnastik och något mer.
Redigerat:
Det mesta står redan i den här tråden https://www.byggahus.se/forum/threads/vaersta-elkopplingen.92082/
Ett och ett halvt år distans var denna utbildning på. Perfekt då man hunnit jobba lite vid sidan av förutom studierna.
Tackar snaggletooth, ska kika in tråden!
Tackar snaggletooth, ska kika in tråden!
Klicka här för att svara