138 497 läst ·
1 296 svar
138k läst
1,3k svar
Klarna är skit
Helt normalt. Efter en viss tid/ett visst antal köp måste man verifiera sin identitet. Det smidiga är att man inte behöver göra det varje gång.N nallepu skrev:
Skumt. Jag har deras app sen ett par år tillbaks och har fått noll reklammedelanden från den.N nallepu skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Var får du all reklamen som beror på att du har Klarna’s app installerad?N nallepu skrev:
Har deras app i telefonen, får inte en massa reklam för det.
Eller JA, i själva appen är det lite reklam, men inget som är klassad plarsberoende, men det är betydligt mer reklam på tex valfri tidnings hemsida.
Hmm, internetbanken jag använder istället för Klarna har ingen reklam över huvudtaget…Demmpa skrev:
Att du jämför Klarna med tidningar är ju galet, det är helt olika branscher liksom…
Hatar att klarna blivit standardvalet på så många siter
Nu senast på coop.se har man ändrat betalsätt och "standard" är klarna fatura.
Vilket jag vet att Klarna fått mycket skit för då man ska ange de vanligaste sätten före kreditköp. Exv betalkort eller Coop matkonto.
Men de köper sig nog till marknadsandelar.
Lustigt... Vi hatar klarna i Sverige. Men i utlandet är de väldigt uppmärksammade och avskydda som ett bolag som utnyttjar de svaga.
Vilket jag vet att Klarna fått mycket skit för då man ska ange de vanligaste sätten före kreditköp. Exv betalkort eller Coop matkonto.
Lustigt... Vi hatar klarna i Sverige. Men i utlandet är de väldigt uppmärksammade och avskydda som ett bolag som utnyttjar de svaga.
Är de avskydda i utlandet för att utnyttja eller älskar vi i Sverige klarna?Appendix skrev:
Hatar att klarna blivit standardvalet på så många siter
Jag hängde inte med riktigt...
Standardvalet är väl vad du har talat om för Klarna att du vill ha som standardval? Vilket är utmärkt, så man slipper välja varje gång.Appendix skrev:
Nej.T tanaris skrev:
Jag har aldrig valt att betala med klarna utan betalar alltid med kort
Ändå föreslå de faktura som standard.
Vilket kännetecknar deras tjänsr. Inte smidig utan enbart för att få folk att ta på sig en massa krediter
@Appendix är det här det är förvalt Klarna istället för kort, (valde Intersport, när jag gjorde skärmdumpar).
Eller är det inne hos Klarna det är förvalt faktura istället för kort?
Den första delen vet jag inte hur man ändrar men andra delen är det bara att bocka i ”Spara som favorit för framtida köp. Ändra när du vill”
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eller är det inne hos Klarna det är förvalt faktura istället för kort?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Den första delen vet jag inte hur man ändrar men andra delen är det bara att bocka i ”Spara som favorit för framtida köp. Ändra när du vill”
För mig går inte känslan av klarnas tjuv och rackar spel att tvätta bort. Jag tänker fortfarande på när de föreslog faktura med delbetalning på köp för tex 59kr. Totalt blev första fakturan på nästan vad varan kostade. Jag blev inte lurad själv, men vet de som blev betalade tex 51kr första gången och trodde det var klart. Missade nästa delbetalning och fick påminnelse. Smart av ägarna på ett sätt, men när kunderna blir förbannade så är det mindre smart.
Jag betalar alltid med kreditkort, brukar omfattas av köpskydd och om företaget inte levererar så står kreditgivaren risken. Betala aldrig näthandel med bankkort eller bankövrföring. Då är pengarna borta om du inte får någon vara. Nu har väl klarna en liknande deal som kreditkort företagen. Så, visst, idag kanske klarna är ok.
Jag betalar alltid med kreditkort, brukar omfattas av köpskydd och om företaget inte levererar så står kreditgivaren risken. Betala aldrig näthandel med bankkort eller bankövrföring. Då är pengarna borta om du inte får någon vara. Nu har väl klarna en liknande deal som kreditkort företagen. Så, visst, idag kanske klarna är ok.
Jag tar hellre den risken än att betalar genom klarna...J JohanLun skrev:För mig går inte känslan av klarnas tjuv och rackar spel att tvätta bort. Jag tänker fortfarande på när de föreslog faktura med delbetalning på köp för tex 59kr. Totalt blev första fakturan på nästan vad varan kostade. Jag blev inte lurad själv, men vet de som blev betalade tex 51kr första gången och trodde det var klart. Missade nästa delbetalning och fick påminnelse. Smart av ägarna på ett sätt, men när kunderna blir förbannade så är det mindre smart.
Är ju en bagatell hur man väljer att betala om det finns olika val och något som jag accepterar.
Kunde jag inte hantera den delen med olika betalningsalternativ skulle jag nog fundera på om jag ska handla via Internet.
Det är eget val var man vill handla och acceptera betalningsmetod.
Kanske jag som missförstår tråden men ser inte problemet att betala med Klarna. Ogillar man Klarna så väljer man bort det bara.
Kunde jag inte hantera den delen med olika betalningsalternativ skulle jag nog fundera på om jag ska handla via Internet.
Det är eget val var man vill handla och acceptera betalningsmetod.
Kanske jag som missförstår tråden men ser inte problemet att betala med Klarna. Ogillar man Klarna så väljer man bort det bara.
Jobbar du för klarna?T tanaris skrev:
Jag handlar iofs inte i mobilen utan hemsidor. Då är faktura förvalt. Exv på coop. Före deras eget matkonto och kreditkort.
Så visa gärna exemplet från coop. Och på webben