138 502 läst ·
1 296 svar
139k läst
1,3k svar
Klarna är skit
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 622 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 622 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 622 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 622 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Och i slutändan är det du som köpare som har ansvaret att betala, vare sig du får faktura, påminnelse eller röksignal.H HEM2121 skrev:
Du som köpare vet till 100% att du köpt, den med lite sinne för privatekonomi lägger in betalning asap för att slippa förutsedda lyxfällankostnader
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Kan hända den bästa, jag har tex högsta kreditvärdighet, men har hänt jag missatRkarlsson skrev:
Jo jag med. Det var några år sen jag fick en påminnelse. Efter den så är jag extremt noggrann att allt betalas senast förfallodatum.AndersMalmgren skrev:
Jag använder ju klarna för att jag skall ha mina saker innan jag betalar något =)
Har dessvärre handlat och betalt direkt när jag köpte möbler på trademax, vilket var ett jävla helvete.
Vad är ”knappast”?T tanaris skrev:
Att företag inte behöver skicka påminnelse?
Nej, företag behöver inte skicka påminnelse utan kan skicka förfallen faktura direkt till inkasso.
Ja, företaget är skyldiga att skicka faktura MEN du som kund är skyldig att betala fastän du inte har fått någon faktura.
https://www.familjensjurist.se/frag...-fran-inkasso-utan-att-forst-fatt-en-faktura/
https://lawline.se/answers/maste-et...innan-fakturan-overlamnas-till-inkassoforetag
https://www.hallakonsument.se/konsumentratt/regler-for-fakturor-och-paminnelser/
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Jo samma här, skönt när man använder små aktörerer eller aktörer man inte använt förut.Rkarlsson skrev:Jo jag med. Det var några år sen jag fick en påminnelse. Efter den så är jag extremt noggrann att allt betalas senast förfallodatum.
Jag använder ju klarna för att jag skall ha mina saker innan jag betalar något =)
Har dessvärre handlat och betalt direkt när jag köpte möbler på trademax, vilket var ett jävla helvete.
Känns också som en liten seriöstitetsstämpel att de är anslutna till klarna
Det är det.AndersMalmgren skrev:
Smidigheten när man ser klarna på hemsidan och bara behöver göra ett par klick så är man färdig istället för att tvingas bli medlem på någon märklig sida för att de ska dra nya uc uppgifter på dig.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 622 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 622 inlägg
Det tror inte när det gäller Klarna. Dessutom vet man vad man köpt och orderbekräftelse kommer från företaget man köpt ifrån väldigt snabbt, fakturan från Klarna kommer också snabbt, med alla uppgifter och vilken dag fakturan ska betalas. Det är bara att lägga in betalningen på den dagen som fakturan ska betalas. Då behövs varken påminnelse eller inkassokrav.AndersMalmgren skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 622 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 622 inlägg
Håller helt med dig!Rkarlsson skrev: