138 555 läst ·
1 296 svar
139k läst
1,3k svar
Klarna är skit
Haft problem själv med ett Faktureringsföretag. De satte i system med att skicka påminnelser utan att skicka fakturor först.
Tips,
Det går att kontakta dem och med personummret be dem att spärra dig som kund. Kostar inget och det är bara att skicka ett mail.
Sedan kommer det inga fakturor därifrån, utan företagen får skicka fakturor på annat sätt. Viktigt att man inte beställer något där faktureringsföretaget skickar fakturan. Då är det igång igen.
Men betalar man direkt med kort kan det gå via Faktureringsföretag men man blir aldrig kund då.
Tips,
Det går att kontakta dem och med personummret be dem att spärra dig som kund. Kostar inget och det är bara att skicka ett mail.
Sedan kommer det inga fakturor därifrån, utan företagen får skicka fakturor på annat sätt. Viktigt att man inte beställer något där faktureringsföretaget skickar fakturan. Då är det igång igen.
Men betalar man direkt med kort kan det gå via Faktureringsföretag men man blir aldrig kund då.
Rkarlsson skrev:Hur är det möjligt? Jag har bara fått påminnelse en gång från klarna, det var när det fortfarande var pappersfaktura och posten hade slarvat bort det. Givetvis slapp jag betala avgiften.
Annars får jag alltid påminnelse om att förfallodatum kommer snart den 25, samma dag som jag betalar räkningen och några timmar senare får jag bekräftelse på att de fått pengarna.
Om man väljer faktura 14 dagar vilket jag personligen tycker är det bästa alternativet, så man hinner få varan och se att det är ok, så lägger jag alltid in betalningen på förfallodatum så jag kan avbryta om något felar.
Finns absolut inget att klaga på hos klarna.
Undrar också hur det är möjligt. Min fru beställer också alltid mot faktura på klarna om det går. Annars måste man leta upp sitt betalkort och skriva in det direkt och det är jobbigt. Första fakturan brukar hon inte se till (kanske kommer digitalt = svart hål i mailboxen), andra som kommer i brevlådan läggs undan "oj då .. måste ha glömt betala den!", tredje påminnelsen kommer också i brevlådan .. den betalar jag själv eftersom jag helst vill undvika inkasso.Rkarlsson skrev:Hur är det möjligt? Jag har bara fått påminnelse en gång från klarna, det var när det fortfarande var pappersfaktura och posten hade slarvat bort det. Givetvis slapp jag betala avgiften.
Annars får jag alltid påminnelse om att förfallodatum kommer snart den 25, samma dag som jag betalar räkningen och några timmar senare får jag bekräftelse på att de fått pengarna.
Om man väljer faktura 14 dagar vilket jag personligen tycker är det bästa alternativet, så man hinner få varan och se att det är ok, så lägger jag alltid in betalningen på förfallodatum så jag kan avbryta om något felar.
Finns absolut inget att klaga på hos klarna.
Men klarna är glada oavsett .. de får procent på köp genom dem. Tjänar pengar på aktivt trogna kunder som dig själv och slarviga kunder som min fru.
Men att din fru är slarvig är ju inte klarnas fel. Du får väl påminna henne om det sker ofta. Hur funkar det med alla övriga räkningar?il_duce skrev:
Undrar också hur det är möjligt. Min fru beställer också alltid mot faktura på klarna om det går. Annars måste man leta upp sitt betalkort och skriva in det direkt och det är jobbigt. Första fakturan brukar hon inte se till (kanske kommer digitalt = svart hål i mailboxen), andra som kommer i brevlådan läggs undan "oj då .. måste ha glömt betala den!", tredje påminnelsen kommer också i brevlådan .. den betalar jag själv eftersom jag helst vill undvika inkasso.
Men klarna är glada oavsett .. de får procent på köp genom dem. Tjänar pengar på aktivt trogna kunder som dig själv och slarviga kunder som min fru.
De får gärna tjäna en procent på mig =) Jag ska se skiten innan jag betalar en krona.
Ja, "påminner" henne ofta om att inte handla på faktura. Men eftersom hon är vuxen kan jag inte förbjuda henne heller. Jag betalar alla räkningar annars (ser till att allt står på mig).Rkarlsson skrev:
Företag måste i princip erbjuda delbetalning för att inte förlora kunder eftersom kunderna har vant sig vid att kunna skjuta upp betalningen. De får dock betala för denna service och den extra kostnaden förs över till kunderna så klart. Så oavsett om man som jag vill betala för sig direkt eller som du eller min fru vill skjuta upp betalningen så finansierar man klarnas affärsmodell. Konsumera först - betala sen. Skapar farliga beteenden .. speciellt bland unga.
R
Rörmokaren84
Bannad
· Mellan Sverige
· 137 inlägg
Rörmokaren84
Bannad
- Mellan Sverige
- 137 inlägg
Gör precis tvärtom.A agsom44 skrev:
Försöker hitta Klarna så mycket som möjligt.
Är så smidigt.
Tar alltid faktura.
Vill ha sakerna innan jag betalar.
Är vuxen och tar mitt ansvar att betala i tid
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Folk har svårt att förstå att andra vill tjäna pengar.
Det är inget fel på klarna.
Men om du inte betalar så vill de ändå ha dina pengar. Enkelt om man själv lånar ut pengar så vill man ha tillbaka dem
Det är inget fel på klarna.
Men om du inte betalar så vill de ändå ha dina pengar. Enkelt om man själv lånar ut pengar så vill man ha tillbaka dem
Enligt rätt många i Sverige så är det äckligt, vidrigt och omoraliskt att äga mer än andra. Gör du fel så är det alltid företagets fel.B Byggdjuret skrev:
Men eftersom det går in på politik om du hatar driftiga människor eller ej så kan vi stanna där =)
Kamprad var iallafall djävulen enl en viss genre.