S straffarbete skrev:
Klarnas hela affärsidé är rätt osympatisk:

[länk]
[länk]
Artikel från 2014?

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Artikel från 2014?
Sebastian Siemiatkowski är densamma.

Nyfniken Nyfniken skrev:
Sebastian Siemiatkowski är densamma.
Ja?

Rkarlsson skrev:
Betala med kort om du inte vill ha kredit ? Har aldrig varit med om att man inte kan använda kortet så jag gjorde ett test på apotera. - "betala med kort" Och andra alternativet klarna.
Det är Klarna alltihop. Även om det inte är markerat med deras logga.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Artikel från 2014?
Ja?

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
P
Nyfniken Nyfniken skrev:
Det är Klarna alltihop. Även om det inte är markerat med deras logga.
Men du har ju inte kredit om du betalar med kortet. Vad är problemet? Handla i affären om man har problem med klarna då.

Nyfniken Nyfniken skrev:
Ja?
Det har ju runnit lite vatten under broarna sedan dess.....

"Jag vet inte hur många gånger jag ska upprepa att det är mindre än 1 promille av våra kunder som inte klarar av att betala sin faktura. Det är otroligt få individer i proportion till volymerna, men jag är väldigt ödmjuk inför svårigheterna det medför för den enskilda individen.”

https://weekend.di.se/intervjuer/sebastian-siemiatkowski-den-missforstadde-miljardaren

Det har ju runnit lite vatten under broarna sedan dess.....

"Jag vet inte hur många gånger jag ska upprepa att det är mindre än 1 promille av våra kunder som inte klarar av att betala sin faktura. Det är otroligt få individer i proportion till volymerna, men jag är väldigt ödmjuk inför svårigheterna det medför för den enskilda individen.”

[länk]
Haha, endast 399:- månaden för att läsa, givetvis betalar man med Klarna:)

• Haha
  • Gilla
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
optimum
Nyfniken Nyfniken skrev:
Tyvärr har ju Klarna lite av en monopolställning ovh även om du betalar direkt med kort så är det Klarna som sköter transaktionen.

Men tipsa gärna om en bokhandel där man kan handla på nätet och betala med kort utan att behöva tjafsa med Klarna.
Köper inte böcker då jag har app i mobilen och ljudböcker.
Men de du betalar direkt med kort är väl inte Klarna inblandade eller?

Detta från adlibris
Skärmbild av betalningsalternativ på en webbplats med valen Klarna och betala med kort, inklusive kortuppgiftsfält.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
Haha, endast 399:- månaden för att läsa, givetvis betalar man med Klarna:)
Va, var det en betalsida? Jag kunde ju läsa intervjun, och jag betalar inte?

P
Du får snart en påminnelse från klarna förmodligen:D

• Haha
optimum och 3 till
  • Laddar…
R
Ärligt, är de klarnas uppgift att se till att du betalar i tid?

Missar man är de ens eget fel.

Tag lite ansvar. Handlar man via klarnas tjänst har man godkänt villkoren. Återigen tag ansvar.

Sen är klarnas tjänst helt suverän.

Dem som har problem med klarna är säkert problemet också

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
R
optimum optimum skrev:
Köper inte böcker då jag har app i mobilen och ljudböcker.
Men de du betalar direkt med kort är väl inte Klarna inblandade eller?

Detta från adlibris
[bild]
Jo, det är klarna som hanterar kortbetalningarna också. Det har redan varit uppe i tråden.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Claes Sörmland
Äh, resistance is futile!

M
K Kasken skrev:
När jag handlar med mitt kort så får inte banken en detaljerad transaktion av säljaren? De ser bara beloppet?
Smartphone har jag motvilligt accepterat efter många års motstånd, men håller stenhårt på att den inte nyttjar programvara från "de stora" typ Google, Apple, Microsoft...
Det krävs lite pill, men det går utmärkt att nyttja android utan dessa "tjänster".

Swish nyttjar jag för att överföra mellan mig och andra privatpersoner, aldrig till företag, där måste visakortet accepteras annars blir det ingen affär.

Då få gånger jag har behov av en GPS i min bil så gräver jag fram den gamla "Garmin" med sugplopp och pluggar in i cigg-uttaget.
använd för gudsskull inte internet, du spåras konstant via alla appar och hemsidor du besöker :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.