Tackar för alla svar!

Det är ganska lerig och stenfri mark så det borde inte vara några problem då. Skall bli ganska kul, jag skulle faktiskt vilja göra provgroparna redan i helgen - men min hussäljare avrådde från att göra dom just nu då det regnat en månad i sträck och vatten är mycket "vattenmättad"

Han tyckte det var bäst att gräva provgropen så nära inpå miljöförvaltningens inspektion som möjligt.

Vad tror ni andra? Jag vill ju gärna komma igång med detta så snart som möjligt, då vi inte kommer få bygglov om inte vi får godkänt avlopp.

MathiasS skrev:
...jo men man hyr inte en 3.5tonnare bara för att det är kul.
Nja....jag är sugen på att göra just det nu...men det blir nog till våren för att göra klart det sista på tomten.....trots att jag har en traktor står på baksidan....HAHAHA.....

Volatyle skrev:
Tackar för alla svar!

Det är ganska lerig och stenfri mark så det borde inte vara några problem då. Skall bli ganska kul, jag skulle faktiskt vilja göra provgroparna redan i helgen - men min hussäljare avrådde från att göra dom just nu då det regnat en månad i sträck och vatten är mycket "vattenmättad"

Han tyckte det var bäst att gräva provgropen så nära inpå miljöförvaltningens inspektion som möjligt.

Vad tror ni andra? Jag vill ju gärna komma igång med detta så snart som möjligt, då vi inte kommer få bygglov om inte vi får godkänt avlopp.
Tror jag är en förnuftig synpunkt.

Utan föregående erfarenhet hyrde jag själv en maskin för en hel del grävjobb vid min infiltration. För det första är det vansinnigt roligt. Leksaker för stora pojkar. För det andra så är det en barnlek att lära sig köra en sådan maskin. Joystick-styrningen är väldigt enkel att förstå sig på.
Är marken inte besvärligare än en vanlig äng så räcker med all sannolikhet en liten maskin.
Tveka inte. Det är bara att sätta igång!!

Infiltration 031_rev.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mina erfarenheter som maskinförare!

Hyr och gräv!
Sen när alla papper är klara gör du resten själv med

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.