Om man blandar in den där så kallade verkligheten så ger vår nya överdimensionerade värmepump med steglös styrning mer värme ut per inmatad kilowattimme jämfört med våran gamla (och slutkörda) on/off.

Trots varmare i huset och förmodligen högre varmvattenförbrulning eftersom vattnet nu räcker till en långdusch...

Vi får se om 25 år hur länge den hållit. Elektronik som är hyggligt välbyggd håller längre än många tror.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.