Borde gå att förskjuta dom lite, sen om du gör det själv eller ringer elektrikern är upp till dig. :)

Om hålet är lite större så den går att flytta gör det själv, kommer röra sig under åren å du kommer få flytta igen.
borrade själv med 4mm förstort hos pappa när jag installerade, borra innan jag hade fått spottarna (dumt men ville göra innan dom målade) Såg sedan det var ring måttet jag hade borrat efter å inte storleken dom rekomenderade.
Får flytta spottarna 1-2ggr/år för att dom ska sitta perfekt, men inget någon annnan än jag ser.
Dock påpeka så kanske dom kan dra av 1h på fakturan eller likande.

Vissa av spottarna sitter som berget, hur flyttar man dem? Andra går att rucka på.

Elektrikern ska ringa målaren. Tänker inte betala fullt innan det är fixat.

Lars_M skrev:
Vissa av spottarna sitter som berget, hur flyttar man dem? Andra går att rucka på.

Elektrikern ska ringa målaren. Tänker inte betala fullt innan det är fixat.
Dom sitter troligen med fjäderbelastatde motstånd som spänner mot skivan ovanifrån, man får pilla in naglar och fingrar under kragen och dra nedåt, ska du ha ur dom helt och hållet så akta tassarna för dom är som rena råttfällan när dom fjädrar tillbaka.

Fråga min svärfar hur det känns vet inte hur många ggr han svor på de klämmorna... Att en del aldrig lär sig... Jag slog mig "bara" 2 ggr ;-)

thewolf skrev:
Fråga min svärfar hur det känns vet inte hur många ggr han svor på de klämmorna... Att en del aldrig lär sig... Jag slog mig "bara" 2 ggr ;-)
Mjo, det är alltid lika kul att ha nån med som inte är vana med dom.....man har ju en sadistisk sida med mycket skadeglädje också, hur ska man annars genomleva dagarna;)

thewolf skrev:
Pain is just weakness leaving the body.

Glöm inte att klippa naglarna annars vill de gärna böjas lite väl mycket! :x

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.