Medlem
· VästraGötaland
· 8 inlägg
Hej på er har byggt en Benders Megawall mur nu i helgen. Den är tre skift hög och ca 10m lång.
arbetet gjordes i går och blev mycket bra, till jag av bara kom på idag att jag monterat den fel. Har lagt topp stenen i botten och botten stenen som toppsten. Hänger ni med, det är not och spont på stenarna. Detta innebär nu att stenarna låser bara bakåt om jag trycker på framsidan bakåt är det stopp men trycker jag på baksidan fram åt så glider dom ut. Så hela tänket mes låsningen är ju borta.
Vad ska jag göra riva muren och lägga rätt sten i botten, eller plocka ner den till botten skiftet och limma varje sten är ju en låg mur så det borde hålla om man har rätt lim..
Vad tror ni.? Är helt knäckt just nu och känner mig jävligt korkad.
arbetet gjordes i går och blev mycket bra, till jag av bara kom på idag att jag monterat den fel. Har lagt topp stenen i botten och botten stenen som toppsten. Hänger ni med, det är not och spont på stenarna. Detta innebär nu att stenarna låser bara bakåt om jag trycker på framsidan bakåt är det stopp men trycker jag på baksidan fram åt så glider dom ut. Så hela tänket mes låsningen är ju borta.
Vad ska jag göra riva muren och lägga rätt sten i botten, eller plocka ner den till botten skiftet och limma varje sten är ju en låg mur så det borde hålla om man har rätt lim..
Vad tror ni.? Är helt knäckt just nu och känner mig jävligt korkad.
äh, var inte ledsen för det... Du kommer göra många "korkade" misstag genom livet, om du är normal människa vill säga.
Vi byggde..... ja ja då, frugan byggde en 15m lång megawall 6 skift hög. Blev inte riktigt nöjd med lutningen, rev ner hela skiten rättade till och byggde om. gissa om hon är nöjd!
Ta det som ett rejält styrketräningspass
Vi byggde..... ja ja då, frugan byggde en 15m lång megawall 6 skift hög. Blev inte riktigt nöjd med lutningen, rev ner hela skiten rättade till och byggde om. gissa om hon är nöjd!
Ta det som ett rejält styrketräningspass
Medlem
· VästraGötaland
· 8 inlägg
Det ska återfyllas bakom muren så belstning blir det ju, om än väldigt liten. Botten stenen kommer ligga nästan helt under färdig platt yta när det är klart. Så den blir ju bara ca 30-35cm hög.
Om det funkar att limma, tycker ju att det borde göra det, vad ska jag använda för lim?
Om det funkar att limma, tycker ju att det borde göra det, vad ska jag använda för lim?
Jag skulle nog se det som lärotid. Bara plocka ner och göra om på rätt sätt. Annars kommer du bara ångra dig senare. Speciellt om du försöker limma och det inte fungerar. Tänk hur jobbigt det kommer kännas när muren börjar rasa och du måste köpa nytt material bara för att det är lim eller dylikt på dessa.
Medlem
· VästraGötaland
· 8 inlägg
Det är bara det att jag inte har några mer stenar köpte väldigt exakt. Blev någon enstaka över av varje sort bara. Ska jag bygga om den så måste jag byta ut stenar som är kapade och stenar som jag slagit bort noten på vid trapphörnen. För dom byter ju plats isåfall.
Fan vad trött jag är på mig själv just nu, att jag inte reflekterade över det när jag byggde.
Fan vad trött jag är på mig själv just nu, att jag inte reflekterade över det när jag byggde.
Jag brukar armera min murstenar med t ex 10mm armering, borra genom allihopa så låser dom varandra.
Det löser dock inte avslutet som bör avslutas med en limmad sten för syns skull
Skönt o höra att jag inte är den enda som gör såna grejor
Det löser dock inte avslutet som bör avslutas med en limmad sten för syns skull
Skönt o höra att jag inte är den enda som gör såna grejor
Medlem
· VästraGötaland
· 8 inlägg
Nä jag får väl riva skiten då, det är väl lika bra så det är riktigt gjort. Det är ju röd dag på onsdag.
Klicka här för att svara