Lägger klinker i fristående utebastu (ca 5 + 5 m2). Har byggt golvet som våtrum med fuktspärr och två golvbrunnar utifall att man vill plaska på ordentligt och om man skulle vilja sätta in en liten handdusch i framtiden. MEN det är väl inte lika kinkigt som ett riktigt våtrum.
Nu till problemet. Jag har lagt 30x60 klinker och redan innan jag har hunnit få på fogen så har ett par plattor lossat. Inser att jag varit för snål med fix och inte dubbelstrykt med fix även på plattorna. Det blev inte bra täckning under de som har lossnat. Har inte gått runt och knackat ordentligt på alla men kan tänka mig att några till är lösa. Överväger nu:
1. Knacka bort allt med risk att jag måste paja klinkers som sitter hårt och eventuellt paja fuktspärren. Blir väldigt mycket jobb och extra kostnad men förstås det bästa på sikt.
2. Ta loss de plattor som går och skaffa sådan där injektionsmassa för lösa plattor och spruta in runt varenda platta (de är ju inte fogade). Är det ett stort problem om det fortfarande är en del luftfickor under plattorna om de sitter? Skulle någon platta sedan lossa efter något år så är det inte hela världen att fixa.
Vad tror expertisen?