Jag läste ett inlägg för ett tag sedan om någon som hade köpt en "snabbkoppling" istället för en klämringskoppling, och snabbkopplingen hade hållit i två månader och sedan släppt.

Hur är det med klämringskopplingar, kan en sådan släppa efter ett tag? Jag har fått intrycket att om den är tät från början så är den tät och att den inte släpper på det viset. Är det någon som har erfarenhet av klämringskopplingar som plötsligt börjar läcka?

(Jag ska montera sådana i sommarstugan på ett par ställen tänkte jag, och det är ju bra att känna till eventuella risker...)
 
Kanske kan hända om man inte använder stödhylsor, vilket man ska göra?
 
Är den riktigt monterad och tät från början måste den misshandlas på något sätt för att börja läcka.
 
Stödhylsor har man väl endast i mjuka rör och plastslangar, inte i hårda kopparrör
 
inkognito skrev:
Stödhylsor har man väl endast i mjuka rör och plastslangar, inte i hårda kopparrör
Japp.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.