Tjena!

Jag har tankar om att ”klä om” min befintliga betongtrappa i trä. Tanken är att jag även ska förlänga trappan både till bredden (ska gå i linje med huskanten) och längden (det första trappsteget ska vara längre då det befintliga betongtrappsteget vid dörren är väldigt smal).

Finns det någon här som har tips på hur jag går tillväga? Se bilder på den befintliga trappan!

Ha det fint!

• Befintlig betongtrappa med fyra trappsteg framför en vit dörr, med en tillfällig träpall framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En befintlig betongtrappa med svart räcke vid en vit husvägg, markerad för tillägg av trätrappsteg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Dannirex Dannirex skrev:
Tjena!

Jag har tankar om att ”klä om” min befintliga betongtrappa i trä. Tanken är att jag även ska förlänga trappan både till bredden (ska gå i linje med huskanten) och längden (det första trappsteget ska vara längre då det befintliga betongtrappsteget vid dörren är väldigt smal).

Finns det någon här som har tips på hur jag går tillväga? Se bilder på den befintliga trappan!

Ha det fint!
Steghöjd och längd på steg är viktigt att få till. Ät marknivån på den nivå som det ska vara? Jag skulle nog byggt ett plan högst upp sedan trappan. Bra så man kan ställa ifrån sig saker medans man öppnar dörren.
Ett problem är skit kommer att lägga sig på betongtrappan och till slut ligga mot trät. Det kommer vara svårt att städa bort.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.