436 läst ·
5 svar
436 läst
5 svar
Kläder i tvättmaskinen rör på bälgen
Hej!
Jag har märkt att när kläderna tvättas så kommer dom i kontakt med gummibälgen/listen och ibland även med glaset på luckan. Sen hur länge det pågår vet jag inte men i minst några minuter.
Detta kan väl inte vara normalt?
Har iaf märkt att kläderna blivit mer slitna än vanligt och sen luktar dom en blandning av surhet, tvättmedel och svag gummi lukt.
Jag har märkt att när kläderna tvättas så kommer dom i kontakt med gummibälgen/listen och ibland även med glaset på luckan. Sen hur länge det pågår vet jag inte men i minst några minuter.
Har iaf märkt att kläderna blivit mer slitna än vanligt och sen luktar dom en blandning av surhet, tvättmedel och svag gummi lukt.
Står den med en liten lutning framåt så kan det hända att trumman hänger sig alternativt det är för mycket tvätt i. Att tvätten hamnar mot dörren däremot är inte konstigt när den slungas runt därinne.S stenbit12 skrev:Hej!
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 848 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 848 inlägg
"Lukt av surhet" mm tyder på att det behövs en rejäl rengöring av maskinen vid 90C, vilket man alltid bör göra regelbundet ändå.
Gällande godsets rörelser inne i maskinen så får du nog spela in en kortare video där dina iakttagelser syns om vi ska kunna komma med kvalificerade gissningar.
Vilken maskin? Finns det glapp i trumman om du tar tag i kanten och rycker upp och ner?
Gällande godsets rörelser inne i maskinen så får du nog spela in en kortare video där dina iakttagelser syns om vi ska kunna komma med kvalificerade gissningar.
Vilken maskin? Finns det glapp i trumman om du tar tag i kanten och rycker upp och ner?
surhet brukar bero på att man tvättar med för låg temperatur eller den inte värmerS stenbit12 skrev:Hej!
tvättmedelslukt brukar bero på överdosering
Tvätten skall gå emot glaset och bälgen hindra från att den kommer mellan trumma och balja, om man fyllt maskinen mer än till hälften så brukar den inte bli tvättad då moderna maskiner tar in för lite vatten
slitage kan bero på att man väljer ecoprogram som går längre an ett normalprogram
Klicka här för att svara