Hej,
Jag ska bygga ut ett gamalt hus som är byggt 1918.
Utbyggnaden kommer byggas med källare och byggas i lättbetong eller leka (inte bestämt än).
Tanken är att använda ca 400mm block till källaren och sedan ca 365mm block över källaren för att få en snygg klack runt huset likande som finns idag (se bild).
Dock är min byggare väldigt orolig att det är en riskkonstruktion och att vatten kan komma tränga in mellan i klaken 400 och 365mm blocken. Hur gör man det snyggast och bäst? Byggaren föreslog att vi ska sätta metallist likande man har runt taket, men det tycker jag inte är snyggt...
Vad tycker ni ?
Jag ska bygga ut ett gamalt hus som är byggt 1918.
Utbyggnaden kommer byggas med källare och byggas i lättbetong eller leka (inte bestämt än).
Tanken är att använda ca 400mm block till källaren och sedan ca 365mm block över källaren för att få en snygg klack runt huset likande som finns idag (se bild).
Dock är min byggare väldigt orolig att det är en riskkonstruktion och att vatten kan komma tränga in mellan i klaken 400 och 365mm blocken. Hur gör man det snyggast och bäst? Byggaren föreslog att vi ska sätta metallist likande man har runt taket, men det tycker jag inte är snyggt...
Vad tycker ni ?
Hur gjorde du och blev det bra ?
Har köpt äldre hus, 1921, som har en klack på grundmur/ sockel och det ställer till det lite med ett fönster när regnet slår mot. Funderar på att sätta plåt runt men osäker om det blir bra..
/j
Har köpt äldre hus, 1921, som har en klack på grundmur/ sockel och det ställer till det lite med ett fönster när regnet slår mot. Funderar på att sätta plåt runt men osäker om det blir bra..
/j
Jag har lagt puts på sockeln i vinkel ut från huset, så jag fick att vattnet rinner ut från sockelnJ jonaug skrev:
Jag kan ta lite bilder om du vill
Klicka här för att svara

