Hej!
Vi har ett trappsteg i huset som just nu endast är vitmålat. Vi skulle vilja klä in detta i parkett så att det matchar övriga golv i huset. Har tittat på färdiga trapplösningar men skulle då vara tvungen att betala uppemot 2000 kronor och det är lite i överkant för oss.
Kan man köpa vanlig parkett och klä in trappsteget? Har ni tips på hur vi bäst gör det?
Vi har ett trappsteg i huset som just nu endast är vitmålat. Vi skulle vilja klä in detta i parkett så att det matchar övriga golv i huset. Har tittat på färdiga trapplösningar men skulle då vara tvungen att betala uppemot 2000 kronor och det är lite i överkant för oss.
Kan man köpa vanlig parkett och klä in trappsteget? Har ni tips på hur vi bäst gör det?
Jag har precis gjort något liknande.
Hade en skön 70-tals trappa med kork-o-plast på.
Slipade och målade allt trä vitt.
På planstegen la jag ekparkett (15mm) limmat med Sikabond T2.
Som trappnos limmade och kexade jag eklist från Bauhaus, 16x70 som jag hyvlade ner till 16x65.
Blev riktigt bra.
Före:
Efter:
Nu är det bara väggar, tak, golv etc kvar
Hade en skön 70-tals trappa med kork-o-plast på.
Slipade och målade allt trä vitt.
På planstegen la jag ekparkett (15mm) limmat med Sikabond T2.
Som trappnos limmade och kexade jag eklist från Bauhaus, 16x70 som jag hyvlade ner till 16x65.
Blev riktigt bra.
Före:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Efter:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu är det bara väggar, tak, golv etc kvar
Tänkte bara uppdatera tråden med resultatet. Vi gjorde en liknande lösning som ovanstående skribent.
Vi är nöjda!
Vi är nöjda!
Redigerat:
Klicka här för att svara