1 990 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Klä in IPE balk i garage
Är igång med att sätta gles i taket i garaget. I mitten har jag en IPE balk och är lite osäker på hur jag ska klä in den med gips. Hur brukar man göra är det någon som kan guida mig igenom proceduren eller vart man kan hitta mer information om det.
Har en tanke om att man kan borra hål i den för att skruva fast en trä bit på varje sida. Sedan hänger jag upp mig på att flänsen är 50 mm..
Tacksam för lite hjälp på traven så jag kan komma vidare i bygget mitt...
Har en tanke om att man kan borra hål i den för att skruva fast en trä bit på varje sida. Sedan hänger jag upp mig på att flänsen är 50 mm..
Tacksam för lite hjälp på traven så jag kan komma vidare i bygget mitt...
Om du kommer åt även ovansidan av balken så hade jag nog gjort ramar med gles runt balken. Jag hade först gjort ett U med 3 bitar gles och hängt runt balken för att sedan skruva dit den sista glesbiten. Sedan hade jag klätt allt med gips. Det medför förstås att balken blir lite grövre men det kan du säkert leva med.
Använd en bultpistol, går bra att skjuta fast en ex vis 22mm bräda både i balkliv och underifrån skruva sedan gipsskiva i virket.
Sist hade jag gula skott i en Spit bultpistol balken var en IPE270 alltså rätt grovt gods
den slog igenom utan problem./MLj
Sist hade jag gula skott i en Spit bultpistol balken var en IPE270 alltså rätt grovt gods
den slog igenom utan problem./MLj
Går det inte bara att borra och skruva fast reglar?
Klicka här för att svara