1 919 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
"Klä in huset" ??
Undrar vilket material som är att föredra när man "klär in" stommen. Jag hade först tänkt mig 9 mm utegips men har nu sett att många använder asfaboard. Vad skiljer dessa typer åt, rent tekniskt? Är båda sorter Vindtäta?
Vilket är bästa valet?
Vilket är bästa valet?
Nja,
Jag har en tjej som inte vill börja jobba igen.
Normala tjejer skaffar barn, min tjej bygger hus. Så passar det mitt nomadbeteende också. Vi räknar väl med att flytta vart annat till vart tredje år. Om man sen tjänar lite på det är väl inte fy skam heller även om det anses fult att tjäna pengar på boende i Sverige. (Vad får man tjäna pengar på i Sverige förresten? Lottvinster? ) Slutligen ser vi vad vi kan göra bättre/billigare nästa gång, (elinstallationer exempelvis). >
Det första bygget blev en miljon dyrare än vad vi tänkt oss. Vi är (i princip) klara med vårt första bygge och har just satt igång ett nytt.
mvh
David
Jag har en tjej som inte vill börja jobba igen.
Normala tjejer skaffar barn, min tjej bygger hus. Så passar det mitt nomadbeteende också. Vi räknar väl med att flytta vart annat till vart tredje år. Om man sen tjänar lite på det är väl inte fy skam heller även om det anses fult att tjäna pengar på boende i Sverige. (Vad får man tjäna pengar på i Sverige förresten? Lottvinster? ) Slutligen ser vi vad vi kan göra bättre/billigare nästa gång, (elinstallationer exempelvis). >
mvh
David
Klicka här för att svara